To je to što me zanima!

VIDEO Tomašević: 'Muž i žena imaju po 2000 € plaće. Gradski stan plate 100 €. Nedopustivo'

Obišli su obnovljene prometnice i kružni tok nakon izvođenja radova asfaltiranja kolnika i nogostupa na Trešnjevci
Vidi originalni članak

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević i zamjenici Danijela Dolenec i Luka Korlaet obišli su obnovljene prometnice i kružni tok nakon izvođenja radova asfaltiranja kolnika i nogostupa koje je Grad Zagreb završio u sklopu rekonstrukcije raskrižja Nova cesta, Kranjčevićeva, Božidara Adžije na Trešnjevci. Nakon obilaska, na istoj lokaciji, gradonačelnik je sa zamjenicima održao redovnu konferenciju za medije.

PRATITE UŽIVO:

Osim novinara, na konferenciju za medije stigao je i Ivan Pernar koji je urlao na gradonačelnika. 

- Zašto ste lagali da su tramvaji koje nabavljate stari 15 godina, a stari su 27? Zašto govorite da je kriza stambenog prostora, a dijelite stanove migrantima i azilantima dok naši ljudi ne mogu naći stanove po normalnim cijenama - pitao ga je bivši saborski zastupnik, a Tomašević mu nije imao namjeru odgovoriti. 

- Bivši zastupniče Pernar, ovo je konferencija za medije i ja odgovaram na pitanja medijima, a ne bivšim kvazi političarima i bivšim saborskim zastupnicima, koji su išli po Zambiji. Ukoliko želite ugovoriti sastanak, to možete s različitim ljudima iz Gradske uprave - rekao je gradonačelnik, a Pernar ponavljao pitanja zašto je lagao. 

- Pustite ljude koji rade svoj posao da ga i rade, a vi svoja pitanja možete postaviti javnosti - rekao je Tomašević. 

Pernar se nije dao. 

- Zašto ste lagali da ćete zatvoriti Jakuševec, zašto ljudima ovrhe stižu bez opomena? Može vas sram biti - poručio je i pokupio se, a Tomašević mu uzvratio da ode svjedočiti po Zambiji. 

Novi dvostruki rotor na Trešnjevci

Nakon incidenta nastavljena je redovna konferencija za medije. Tomašević je prvo istaknuo radove na prometnicama koji su završeni tijekom ljeta.

- Na ovom raskrižju napravljen je projekt s dvostrukim rotorom, koji je već izazvao pažnju javnosti, pojavile su se i određene skepse oko ovog rješenja, međutim, moram reći da je promet ovdje pušten jučer i nikakvih problema nije bilo - kazao je.

Dapače, dodao je, ovo je sasvim sigurno sigurnije rješenje od onog jednostrukog rotora koji je bio prije.

- Naime, prije su se jako teško uključivali vozači koji su dolazili iz Kranjčevićeve ulice, a ovo je isto tako sigurnije rješenje iz perspektive pješaka jer su skraćeni pješački prijelazi pa pješaci trebaju manje prelaziti cestu na cijelom raskrižju, koje je kompleksno. Drago mi je da su svi vozači s kojima sam pričao rekli da je rješenje doista intuitivno i da ih samo vodi kroz rotor i zato vjerujem da će svi, unatoč skepsama, biti zadovoljni. Jamčim da je ovo rješenje sigurnije - naglasio je istaknuvši kako ovo nije ni prvi, a ni posljednji ovakav dvostruki rotor.

- U Hrvatskoj ih ima na još nekoliko lokacija, najnormalnija su stvar u drugim zemljama i radimo stalno sve da unaprijedimo sigurnost sudionika u prometu - kazao je. 

Izrazio je i zadovoljstvo što su završili tijekom ljeta, prije prometne ludnice i vraćanja s godišnjih odmora, gotovo sve započete radove na prometnicama.

Revitalizacija uspinjače

Najavio je Tomašević i revitalizaciju uspinjače. 

- Nakon dugo, dugo godina Grad ulaže sedam milijuna eura u obnovu uspinjače, koja je toliko stara i toliko bila devastirana da je blizu toga da izgubi uopće dozvolu za rad, tako da je doista bilo nužno da krenemo u revitalizaciju. Dobar dio sredstava ćemo povući iz EU fondova i projekt će trajati oko 24 mjeseca. Za vrijeme radova, od te dvije godine koliko će se raditi na projektu, planira se da između 6-12 mjeseci uspinjača neće raditi - poručio je.

Na Mirogoju oštećen središnji križ

Na Mirogoju je, nažalost, nepažnjom privatne tvrtke oštećen središnji križ, istaknuo je još.

- Odmah će se pristupiti sanaciji, policija je pozvana, očevid je u tijeku, utvrdit će se odgovornost pojedinačnih radnika i same tvrtke, najbitnije je da nitko nije nastradao - kazao je.

O poreznoj reformi

Upitan o novoj poreznoj reformi, koja stupa na snagu iduće godine, a kojom se ukidaju prirezi lokalnim jedinicama, Tomašević je rekao kako porezno opterećenje za nikoga tko živi i radi u Zagrebu neće biti veće.

- Kada Grad ne bi vraćao dio poreza na dohodak, to bi Grad stajalo 220 milijuna eura manje prihoda godišnje, što, naravno, nije moguće za funkcioniranje Grada i zato sam najavio već da će Grad iskoristiti zakonsku mogućnost da vrati porez na dohodak točno na onu razinu koliko je bio prirez. Međutim, naglašavam da porezno rasterećenje za nikoga tko živi i radi u Zagrebu neće biti veće u sljedećoj godini. Bit će za sve manje, sad je samo pitanje koliko manje. Jer kada i vratimo te stope poreza na dohodak, zato što je smanjena porezna osnovica, Grad će izgubiti barem 70 milijuna eura godišnje - rekao je dodavši kako su u tih 70 milijuna eura tri razloga. 

- Jedan je povećana porezna osnovica, drugi je to što su se digli razredi prije nego stupi na snagu druga stopa, veća stopa poreza na dohodak za one koji imaju jako velike prihode i na te dvije osnove će Grad izgubiti oko 50 milijuna eura godišnje. Ostaje još 20 milijuna eura, što je vezano za prihode od kapitala i to je nešto što, koliko imam informacije iz medija, Ministarstvo financija razmišlja da na neki drugi način riješi - istaknuo je.

Zato, naglasio je, nema alternative nego da poveća stopu poreza na dohodak i vrati je na razinu prireza.

- Međutim, i dalje će svima u Zagrebu plaće porasti pa i zbog toga jer će Grad izgubiti između 50 i 70 milijuna eura svojih prihoda - rekao je. 

O gradskim stanovima i povećanju paušala

Govoreći o povećanju paušala za turistički najam stanova, gradonačelnik je kazao kako je glavni razlog za to situacija da su stanarine za stanare postale neizdržive. 

- Financijski aspekt sigurno nije bio razlog za dizanje paušala. Ove spekulacije po medijima da ćemo na taj način kompenzirati dio prihoda koje će Grad izgubiti zbog porezne reforme, naravno, nisu točne. Povećanje paušala će doprinijeti povećanju prihoda sa samo 1,5 milijuna eura godišnje više. To nije ni jedan posto prihoda koje će Zagreb izgubiti poreznom reformom. Glavni razlog jest da situacija da su najamnine za stanovnike Grada postale neizdržive, cijena raste iz mjeseca u mjesec, imamo situaciju da je toliko studenata ostalo bez studentskog smještaja, a najam stanova si ne mogu priuštiti - kazao je. 

Paušalni porez je do sada, dodao je, bio oko 40 eura godišnje po krevetu. 

- Znači, vlasnici stanova koji iznajmljuju stanovnicima Grada svoj stan plaćaju trenutno pet puta veći porez od vlasnika stanova koji iznajmljuju turistima. Ne znam nijedan europski grad koji ima takvu politiku. Zato idemo u povećanje kako bi se bar malo potaklo vlasnike stanova na dugoročni najam, što su napravili, uostalom, i drugi gradovi u Hrvatskoj. Zakonski maksimum je 200 eura po krevetu godišnje i mi smo ga do te razine podignuli, kao i Split i Dubrovnik - dodao je.

Najavio je i izgradnju stanova u Podbrežju koje će Grad financirati uz pomoć razvojnih banaka, a koji će se isključivo davati kao priuštivi najam.

- S druge strane, mijenjamo i odluku o najmu stanova jer, iako imamo više od 6000 stanova, dobar dio njih koriste ih ljudi koji se po apsolutno ničemu ne kvalificiraju niti za priuštivo stanovanje niti socijalno ugrožene. Nedavno mi je došlo na potpis, muž i žena s dvoje odrasle djece, imaju svaki po 2000 eura plaće mjesečno, žive u stanu od 80 kvadrata na dobroj lokaciji i plaćaju 100 eura mjesečno. I tako već 20 godina. Potpuno nered i nepravda - rekao je. 

Kupnja rabljenih tramvaja

Komentirao je i tvrdnje da je slagao na prošloj konferenciji kad je najavljujući nabavku rabljenih tramvaja iz Njemačke istaknuo da su prosječne starosti tek 15-20 godina.

- Tramvaji su proizvedeni 1996., a de facto su, to sam i rekao, stari 15 do 20 godina jer su potpuno obnovljeni od 2012. do 2016. Potpuno obnovljeni. U natječaju je bilo jasno propisano koliko stare tramvaje uopće Zagreb može kupiti, nije ih lako naći rabljene jer moraju biti kompatibilni s vrlo specifičnom infrastrukturnom mrežom Grada Zagreba. Na natječaj je došla samo jedna ponuda od Grada Augsburga, tako da su mi neshvatljive teze da smo mi pogodovali - kome, Augsburgu? S druge strane, u hrpi njemačkih gradova imamo tramvaje potpuno istog modela, koji su čak i stariji od ovih - rekao je naglasivši kako su najstariji tramvaji u Zagrebu stari i 50 godina.

- Vidjet će Zagrepčani kakvi su to tramvaji već u listopadu - dodao je.

Štakori u Zagrebu

Na pitanje o žalbama građana zbog najezde glodavaca, Tomašević poručuje kako nema nikakve najezde. 

- Grad Zagreb provodi redovne programe deratizacije cijelu godinu, radit će to i u budućnosti i do sada smo imali samo tri prijave o viđenju štakora u tri mjeseca od 1. lipnja. Tri prijave u milijunskom gradu u tri mjeseca, tako da ne znam po kojoj definiciji je to najezda štakora i nema potrebe da se stvara nekakva histerija oko toga. A ukoliko se pojavi bilo kakva takva prijava ide ciljana deratizacija točno na toj lokaciji uz redovne programe - rekao je. 

Nevrijeme

- Hvala radnicima Zrinjevca, od kraja srpnja rade non stop. Šest dana u tjednu, u svakakvim uvjertima. Onakvu oluju nismo imali. Vidjeli ste kako je grad izgledao taj dan, 19. Onda je još bila oluja 21. srpnja. Za sanaciju će trebati šest mjeseci, ali sam rekao da to nije opcija i da moramo angažirati privatne firme - rekao je.

- Pokrenuli smo proces da zaposlimo sto novih ljudi. Vidite oluje u Sloveniji. Želim da grad bude otporan i u toj situaciji. Grad je doveden u 24 sata u funkciju, imali smo stabla po cestama, puknute vodove... Zbog sanacija nevremena je kasnio program košnje. U procesu je zapošljavanje 30-ak ljudi, javilo se stotinjak ljudi na ta radna mjesta. A onda ide i zapošljavanje još 70-ak ljudi - dodao je.

Evo kako izgleda obnovljeno raskrižje

Ovo prometno rješenje dovršeno je u roku. Na nekada prilično nezgrapnom kružnom toku sada se nalaze dva - manji koji regulira promet koji dolazi iz Adžijine i Kranjčevićeve te drugi, i veći, koji se nalazi na istom mjestu kao i stari, na Novoj cesti. Usmjerava promet koji ide smjerom sjever - jug. 

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Projekt je obuhvatio uređenje postojećeg raskrižja na način da se izvedu dva međusobno povezana kružna toka te da se postavi nova prometna signalizacija kako bi se postigao veći stupanj sigurnosti sudionika u prometu, pješaka i vozila, te povećala propusna moć raskrižja, navode iz Grada. Ukupna vrijednost radova je oko 200 tisuća eura bez PDV-a.

ZAPRAVO JE JEDNOSTAVNO VIDEO Obnovili su raskrižje na Trešnjevci, Zagrepčani zbunjeni: Što je ovo? Bermudski dvokrug?

Novi pothvat je na društvenim mrežama naišao na mnoge kritike. 'Što je ovo? Bermudski dvokrug?' - napisao je zbunjeni komentator.

Idi na 24sata

Komentari 144

  • danho 29.08.2023.

    Uvjeti za novi najam su jedna godina u Zg i da nemaš nekretninu na području grada. Dakle živjeli najmovi na crnjaka od nekretnina na moru

  • dahvaul 29.08.2023.

    Nikada nama neće biti bolje dok ne shvatimo da ovakve nesposobne i koji su došli lažnim obećanjima ne maknem istoga trena.Ako ne valja ne valja zašto čekati 4 godine.

  • danho 29.08.2023.

    "Nedavno mi je došlo na potpis, muž i žena s dvoje odrasle djece, imaju svaki po 2000 eura plaće mjesečno, žive u stanu od 80 kvadrata na dobroj lokaciji i plaćaju 100 eura mjesečno."Moze mi tko reci s obzirom da se javno moze vidjeti koliko je najam po kvadraturi za javni najam, gdje je to stan i to na dobroj lokaciji za 100 eura. Ja sam u Jelkovcu od 80kv za 200.... Primanja 2500 za cetveroclanu obitelj, prazan stan koji sami i odrzavamo bi trebali placati po novom 500...

Komentiraj...
Vidi sve komentare