Otvorenim pismom Vladi, Potpredsjednica GLAS-a Diana Topčić-Rosenberg predlaže Vladi da se u vrijeme borbe protiv korona virusa, ali i nakon nedjeljnog potresa u Zagreba, poduzmu mjere kako bi se zaštitilo mentalno zdravlje djece.
Nagli prelazak na online nastavu, potpuna promjena načina života i funkcioniranja, djeca osobito ona dodatno ranjiva izložena su značajnim rizicima u području mentalnog zdravlja.
Napominju da stalna podrhtavanja tla nakon nedjeljnog potresa stvaraju osjećaje nesigurnosti i straha, ograničenog kretanja što dodatno umanjuje mogućnost zdravog funkcioniranja.
GLAS predlaže Vladi sljedeće mjere:
1. Osnovati Stožer za organiziranje i provedbu podrške djeci i mladima u području mentalnog zdravlja, koji će koordinirati i po potrebi unapređivati aktivnosti raznih sektora.
2. Sustav zdravstva - Umjesto otkazivanja dogovorenih termina, organizirati telefonsko savjetovanje i online psiho-terapijsku podršku djeci i mladima u tretmanu putem modernih tehnologija. Ovim kanalima se ne može raditi psihodijagnostika, no može se nastaviti redovni tretman, uz jasan protokol postupanja ukoliko bi se dobile informacije koje zahtijevaju daljnju reakciju drugih institucija sustava.
3. Sustav socijalne skrbi - Napraviti popis udruga civilnog društva koje ispunjavaju kriterije za pružanje socijalnih usluga i koje imaju zaposlene stručnjake mentalnog zdravlja.Što hitnije ugovoriti pružanje psihosocijalne potpore djeci i mladima u situaciji krize te kontinuiranu podršku, za početak djeci koja su u tretmanima centara za socijalnu skrb. Centri za socijalnu skrb mogu upućivati korisnike – djecu i mlade – putem e-vouchera a usluge se mogu pružati telefonski te uz korištenje modernih tehnologija (video poziva putem različitih platformi).
4. Sustav obrazovanja - Započeti svaki dan online ili TV nastave sa stručnjakom iz područja mentalnog zdravlja koji bi vodio učenike kroz proces osvještavanja vlastitih osjećaja i resursa koji im mogu pomoći da ih procesuiraju – u vrijeme krize, online nastava ne mogu biti samo eseji i trigonometrijske jednadžbe! Napraviti popis škola koje nemaju zaposlene psihologe te ih povezati s udrugama civilnog društva koje su sudjelovale u provedbi natječaja iz područja obrazovanja, a koje mogu pružati psihosocijalnu podršku.
5. Putem Stožera za organiziranje i provedbu podrške djeci i mladima - Odrediti institucije s iskustvom podrške i supervizije stručnjacima. Moguće institucije uključuju Polikliniku za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba, kliničkih psihologa u nadležnim ustanovama te psiholoških instituta iz drugih zemalja. Napraviti Protokol o online i telefonskom savjetovanju!