HDZ-ov ministar prometa Oleg Butković najavio je da će iz javnih cestarskih tvrtki u roku od dvije godine morati otići tisuću ljudi. Ali upravo je na direktorsko mjesto zaposlen novi HDZ-ovac.
I to ne bilo koji. Za direktora tvrtke Via Tel, kćeri Hrvatskih cesta, prije nekoliko dana imenovan je istaknuti sisački HDZ-ovac Željko Krapljan (50). On ima niz afera u zadnjih 12 godina. Tvrtka ima samo sedam zaposlenih, prosječna plaća je 10.500 kuna i bave se telekomunikacijama na javnim cestama. Podaci o novoj plaći Krapljana nisu dostupni, ali teško da će imati plaću nižu od 15.000 kuna.
Uvijek je znao dobro iskoristiti svoju poziciju i političko zaleđe
Krapljanu je njegova karijera po javnim tvrtkama donijela medijske epitete kralja otpremnina ili megauhljeba. Uzeo je više od 600.000 kuna otpremnina i naknada u karijeri. Interna kontrola u Hrvatskim autocestama, gdje je počeo karijeru, pobrojila mu je niz nepravilnosti: uzimanja naknada za odvojeni život, pasivna dežurstva, korištenje službenog auomobila... DORH ga je teretio za nezakonito zapošljavanje u Hrvatskim autocestama, ali nije osuđen.
Uvijek je znao dobro iskoristiti svoju poziciju i političko zaleđe. Njegova priča je jedinstvena. Čak i za hrvatske prilike.
Kao zaposlenik sisačkog Vodovoda priključio se obrani Hrvatske i HDZ-u. U Sabor ulazi 2003. kao zamjenik Ivanu Šukeru i za dvije godine si je kao 60-postotni invalid osigurao i saborsku mirovinu. Tijekom 2005. godine prijavljen je da je uzeo 209.000 kuna otpremnine iako je navodno bio samo jedan dan zaposlen u Ministarstvu obrane. On to nikad nije želio komentirati i uvijek nam je rekao da su to gluposti, a po kaznenoj prijavi DORH nije nikad postupao.
U HAC-u se zapošljava 2005. godine. I to na mjesto zamjenika direktora Sektora održavanja. Ta funkcija nije postojala ranije. Ministar je tad bio Božidar Kalemeta, a sljedećih pet godina obilježit će goleme afere teške milijarde kuna u cestogradnji. Krapljan je čak promaknut i na direktora Sektora za naplatu, ali je pobuna radnika natjerala Kalmetu da ga ipak vrati na zamjeničko mjesto. Zbog smjene je dobio 140.000 kuna.
- Nije to otpremnina, to je naknada. Nisam ja pisao kolektivni ugovor - rekao nam je tad Krapljan.
Rad mu je bio prepun nepravilnosti, utvrdila je unutarnja kontrola.
Jedan mjesec uspio zaraditi i 40.000 kuna
Uz plaću, kroz naknadu za odvojeni život i stalna pasivna dežurstva uspio je jedan mjesec zaraditi i 40.000 kuna.
Nakon silnih uhićenja u HAC-u, i Krapljan se našao na optuženičkoj klupi, ali nije osuđen. Taj inženjer prometa i kriminalist se zatim vraća u Sisak. Tijekom HDZ-ova gradonačelnika postao je direktor Tržnica. Nakon promjene vlasti Krapljan dobiva otkaz i uzima otpremninu od 132.000 kuna iako je radio manje od godinu dana. Posvetio se vođenju sisačkog HDZ-a, a postavljen je i za savjetnika u sisačkoj razvojnoj agenciji Simora. Kad se sukobio s HDZ-ovim županom Ivom Žinićem, koji vuče konce u agenciji, dobio je otkaz. Prije toga je opomenut jer je u radno vrijeme bio na skupu HDZ-a u Velikog Gorici. Ali i tu je Krapljan profitirao. Tužio je Simoru i moraju mu isplatiti ukupno 16 plaća ili više od 150.000 kuna neto.
Stanić: Ovo je definitivno političko uhljebljivanje
Kako saznajemo, silno se želio zaposliti u Hrvatskim cestama, ali su tamo bili protiv. Na kraju je kroz natječaj upravo Krapljan izabran da vodi njihovu tvrtku kćer.
- Nevjerojatno je da zapošljavaju dokazano nestručnog čovjeka u vrijeme kad se najavljuje 1000 otkaza. Stručnjaci će dobivati otkaze i davat ćemo im otpremnine. Ovo je definitivno političko uhljebljenje - kaže Mijat Stanić, čelnik Nezavisnog cestarskog sindikata.
Krapljan nije odgovarao na naše pozive i poruke, a odgovor oko zapošljavanja nismo dobili ni od Hrvatskih cesta.
Je li ovo pismo preporuke?
Unutarnja kontrola HAC-a je 2010. godine završila opsežni izvještaj o pet godina rada Željka Krapljana kao zamjenika direktora sektora odžavanja. Ovo su glavni nalazi, a sindikati kažu kako bi ljudi s takvim preporukama trebali biti na sudu.
1. Dobio naknadu za odvojeni život 1500 kn mjesečno iako je utvrđeno da je službenim autom išao kući u Sisak.
2. Bio kod kuće, a deset mjeseci 2008. dobivao naknadu za pasivno dežurstvo, pa čak i na godišnjem.
3. Koristio službeni automobil i u privatne svrhe, nije ugradio GPS što je morao radi kontrole.
4. Nije se prijavljivao i odjavljivao na poslu, a morao je. Kontrola ne zna koliko je uopće radio.