Ministar gospodarstva Darko Horvat kazao je da nakon što je Uljanik odabrao novog strateškog partnera slijedie pregovori oko sklapanja sporazuma. Zajedničku ponudu dali su Brodograđevna industrija Split, odnosno DIV grupa i Fincantieri u omjeru 70:30.
- Bude li prilike da se u tom strateškom partnerstvu se obistini naša želja, a to je da uz dobru želju da uđe u fazu restrukturiranja, on dokaže i da je financijski sposoban za to, mislim da postoje perspektive. Ako se u fazi izrade programa restrukturiranja ustanovi ili dobijemo jasne spoznaje da strateški partner nema financijsku sposobnost, bojim se da ćemo tada doći u jedan ozbiljni problem, jer vremena za osiguranje novog života brodogradnje u Rijeci i Puli više nema - upozorio je ministar.
Poručio je da je do trenutka dok strateški partner ne dokaže da ima tu sposobnost kazao je da "svako strateško partnerstvo smatra potencijalnim, s puno želja a jako malo mogućnosti". Na novinarsku opasku da zvuči dosta pesimistično, uzvratio je.
- Samo oprezno - zaključio je Horvat.
Naveo je kako novi strateški partneri u ponudi tvrde da financijski to mogu te da su podastrli financijske podatke prema kojima je riječ o solventnim kompanijama. Kazao je i da se pregovara s naručiteljem novogradnje pod rednom brojem 500, a riječ je o jaružalu, za koji je država izdala jamstva od 126 milijuna eura. Upozorava da će država to morati platiti ako se brod ne završi ili Uljanik završi u stečaju.
- Mi želimo da se ta novogradnja završi, a po procjenama brodograditelja za to je potrebno oko 22 milijuna eura. Na koji način ćemo taj teret podijeliti sa samim naručiteljem broda predmet je pregovora za koje se nadam da će u sljedećih 10-ak dana završiti. Što god mi investirali u završetak broda, dat će nam perspektivu da ovih još 1,7 milijardu kuna o kojima vam govori ministar financija Zdravko Marić, ne da prepolovimo, nego da spasimo milijardu kuna - kazao je Horvat.
Na pitanje je li zadovoljan izborom strateškog partnera, Horvat je kazao je kako bi u ovom trenutku isključio subjektivnost iz ocjene te je poručio da je relevantan prilog ponudi, a to su financijska izvješća koja govore o statusu tih društava za 2016. i 2017. Po njegovim riječima, ona ukazuju na dobro poslovanje, što pruža nadu da bi se takvo poslovanje moglo upotrijebiti za sanaciju velikih minusa na poslovnim računima i 3. maja i Uljanika. Horvat nije želi reći koliko će porezne obveznike koštati spašavanje Uljanika.
- U ovom trenutku mislim da bi bilo vrlo nekorektno i lakomisleno kada bismo mi danas iznijeli brojke. Današnja priča da bi restrukturiranje riječkog i pulskog brodogradilišta mogla stajati 1,2 milijarde eura nije analiza Ministarstva gospodarstva. One koji su tu analizu napravili želim pitati temeljem čega je napravljena i koji su izvori financiranja - poručio je Horvat.