To je to što me zanima!

Ukleti Titov brod duhova se nasukao na obalu Kalifornije?

Izgrađen je u kraljevičkom brodogradilištu sedamdesetih godina prošlog stoljeća, a pogonjena je dizelskim motorom izgrađenim u Uljaniku. Izgubljen je 2010. u Atlantiku
Vidi originalni članak

Više od 4.000 tona težak, dug devedesetak metara, Lyubov Orlova ponosno je nekad plovila smrznutim Arktikom pod sovjetskom zastavom. Izgrađen je u kraljevičkom brodogradilištu sedamdesetih godina prošlog stoljeća, a pogonjena je dizelskim motorom izgrađenim u Uljaniku. Izgubljen je 2010. u Atlantiku, a sada se, izgleda, nasukao na obali Kalifornije. Dužina broda koji se nasukao ista je kao i Lyubov Orlova pa ekipa novog dokumentarca Science Channela spekulira da se radi upravo o njemu. 

- Osnovni projekt za ovu seriju putničko-teretnih brodova za Ruse napravili smo zajedno sa Brodoprojektom, no svu kasniju projektnu dokumentaciju napravili su naši ljudi iz Tehničkog ureda. No, nikako se ne smiju zaobići ni svi ti vrsni radnici i poslovođe koji su radili u brodogradilištu jer je brod toliko kompleksan projekt, a teorija ga sigurno neće sama izgraditi - prisjetio se Božidar Devčić, nekadašnji šef Tehničkog ureda.

POGLEDAJTE VIDEO:

Navigaciju i kuhinju radili su Rusi, ostalo je bilo jugoslavensko

- Sve na tim brodovima bilo je iz domaće proizvodnje. Čelik, brodski motori, namještaj, instalacije... Jedino što su Rusi uvjetovali na ovoj seriji putničko-teretnih brodova bilo je da navigacijski uređaji i kompletna oprema za kuhinju mora biti njihova. Čemu to, i zašto baš navigacija i kuhinja, nikad nismo dobili odgovor - ispričao je Devčić o radu. 

Težak rad njega i drugih jugoslavenskih brodograditelja godinama je uspješno odolijevao svemu što je okrutni Arktik bacio na njega; od oluja do ledenih santi i uspješno je više od tri desetljeća prevozio turiste po smrznutom sjeveru Zemlje.

Napušten zbog dugova

Napušteni brod Međutim, krajem 2010. godine počinje tužna sudbina broda duhova. Tadašnji vlasnik broda upao je u probleme i brod je zaplijenjen u kanadskoj luci St. John kako bi se vjerovnici naplatili. Međutim, kako dvije godine nitko nije htio kupiti brod, na kraju je prodan u staro željezo. Tvrtka Neptune International Shipping trebala je prebaciti nesretnu Orlovu do Dominikanske republike kako bi rastavili brod i prodali što se prodati može. Samo dan nakon što je brod izvučen iz luke, posebno izrađenim tegljačem, puklo je sigurnosno uže. Posada tegljača bezuspješno je pokušavala ponovno uhvatiti napušteni brod, ali visoki valovi i teški udari vjetra su ih u tome spriječili.

Uskoro je brod izišao u međunarodne vode i kanadsko ministarstvo prometa reklo je da brod više ne predstavlja opasnost za kanadske kompanije i zbog toga su ga napustili. U godinama nakon napuštanja Orlove, nekoliko puta je viđen kako besciljno pluta Atlantikom.

Britanski tabloidi prenose kako bi brod mogao biti prepun štakora kanibala koji nemaju drugi izvor hrane već jedu jedni druge.

Brod je posljednji put je viđen u ožujku 2013. godine gotovo 1.000 kilometara od irske obale. 
 

Idi na 24sata

Komentari 255

  • sokrates_mali 20.11.2017.

    Tu su očito pogrešne činjenice!!!

  • 20.11.2017.

    Osim što je brod izgrađen (1976)u tadašnjem"Titovom brodogradilištu" nema nikakve veze s Titom..taj ga nije nikada ni vidio ni čuo za njega jer je brod odmah otplovio za tadašnji SSSR..

  • MHamsik 20.11.2017.

    Ovi štakori su sigurno učlanjeni u HDZ

Komentiraj...
Vidi sve komentare