To je to što me zanima!

Uhitili i optužili kapetana Rene, nemarnost izazvala katastrofu

Kapetan teretnog broda Rena, koji se prošle srijede nasukao u Zaljevu Plenty na Novom Zelandu, mogao bi u zatvor na godinu dana zbog rizičnog upravljanja brodom
Vidi originalni članak

Istražitelji su uhitili i optužili kapetana teretnog broda Rena koji se nasukao na greben u Zaljevu Plenty prošle srijede. Pojavit će se na sudu u srijedu zbog optužbi da je upravljao brodom na način koji je uzrokovao nepotrebnu opasnost i rizik. Zbog nemarnog upravljanja brodom uzrokovao je ekološku katastrofu. Ako ga osude, prijeti mu maksimalna kazna od 7800 dolara ili 12 mjeseci zatvora. Glasnogovornik Pomorske agencije Novog Zelanda rekao je kako postoji mogućnost da ga optuže po još nekoliko točaka. 

S broda koji se dosta nagnuo ispalo je 70 kontejnera, piše CNN. U 11 kontejnera, koji su još na brodu, nalaze se opasne tvari. Strahuje se kako će još kontejnera popadati s broda zbog nemirnog mora. Agencija je izdala upozorenje i veliki dio pomorskog prometa preusmjeren je. Pretovarivanje nafte postalo je prioritet, ali oluja i visoki valovi otežavaju posao. Posadu su hitno evakuirali s broda.

Strahuju da će brod potonuti

Za vrijeme nesreće, more je bilo mirno. Naftna mrlja od pet kilometara u ponedjeljak je stigla do plaža. Dužnosnici strahuju da će brod potonuti, što bi moglo izazvati najgore zagađenje mora u posljednjih nekoliko desetljeća. Ako mu pukne oplata, 1700 tona nafte moglo bi ugroziti greben Astrolabe, poznat po bogatstvu flore i faune, 22 km od grada Taurange, na Sjevernom otoku. Na brodu su četiri spremnika i jedan od njih propušta. Iz broda je već procurilo 350 tona nafte. Uginuo je veliki broj morskih ptica. 

Rena, kapaciteta 47.000 tona, od 236 metara s 25 članova posade, plovi pod liberijskom zastavom, a vlasnik je tvrtka Costamare Inc. sa sjedištem u Grčkoj.  Dužnosnici strahuju kako će u sljedećih nekoliko dana 'veliki' dio nafte doći do obale između gradova Mount Maunganui i Maketu. 

Idi na 24sata

Komentari 19

  • barbaboro 12.10.2011.

    Kriva je (posredno) i sama kompanija, jer je za kapetana angažirala Filipinca. Kažu mi iskusni pomorci da su oni (Filipinci) brodovlasnicima poželjni,kao jeftina radna snaga, ali za srednje i niže poslove, a nikako časničke, pogotovo zapovjedničke, jer, koliko god to rasistički zvučalo, oni jednistavno nemaju toliki intelekt kao bijelci (pa ma što netko rekao o tome). Eto, (i) sada se to potvrdilo.

  • Palmira2 12.10.2011.

    Ma sve je smiješno, daj mi pravno definiraj "rizično upravljanje brodom" 200 milja od bilo kakve obale? Em ima GPS, em ima radar i sonar, em ga voze računala, pa se upale sve žive sirene kad mu je išta na kursu kretanja, jer to treba odoka 5 milja da se zaustavi, ako ne i više...Ovisno o masi/teretu. Pa nije glisirao tolku brodinu na 100 metara od obale , kao što bi ziher "probao" onaj hoto-mulj-moto weekend "el capitano"...

  • user_98919 12.10.2011.

    Sve će to platiti osiguranje.

Komentiraj...
Vidi sve komentare