To je to što me zanima!

Udruga banaka i Porezna upozorili su na nove phishing kampanje: Na ovo treba paziti

U navedenim lažnim porukama, kažu, najčešće se navodi da je zbog neobičnih aktivnosti na platnoj kartici ili bankovnom računu, bankovna kartica ili račun blokiran i da je potrebna izmjena zaporke
Vidi originalni članak

Iz Hrvatske udruge banaka upozorili su kako su posljednjih nekoliko dana aktivne phishing kampanje koje ciljaju klijente hrvatskih banaka radi ostvarivanja financijske koristi i krađe podataka.

- Pokušaji prijevara najčešće se odvijaju putem lažne elektroničke pošte, SMS poruka i lažnih internetskih stranica, a sve je popraćeno zlonamjernim, sofisticiranim i vjerodostojnim korištenjem vizualnog identiteta banaka. Cilj kriminalaca je preuzimanje tajnih podataka klijenata banke poput korisničkog imena i zaporke, broja tokena i njegove jednokratne zaporke za prijavu na digitalne usluge banke, odnosno preuzimanje tajnih podataka kartica CVC/CVV broja (koji se nalazi na poleđini kartice i predstavlja sigurnosni kod kartice) kako bi ostvarili neovlašteni pristup bankarskim aplikacijama potencijalne žrtve te pribavili protupravnu imovinsku korist - izvijestili su iz HUB-a.

SVE ČEŠĆE PRIJEVARE Policija upozorava: Rizično je investirati novac s lažnim i neprovjerenim brokerima!

Kako prepoznati lažnu komunikaciju?

U navedenim lažnim porukama, kažu, najčešće se navodi da je zbog neobičnih aktivnosti na platnoj kartici ili bankovnom računu, bankovna kartica ili račun blokiran, odnosno da je zbog sigurnosnih razloga potrebna izmjena zaporke.

- U takvim porukama se najčešće nudi i poveznica za provedbu navedenih radnji koji umjesto na službene servise banaka vodi na zlonamjerne prijevarne servise koji vrlo često izgledaju uvjerljivo, ali se na takvim stranicama od potencijalnih žrtava prijevare traži upisivanje osjetljivih podataka.

U cilju zaštite od prijevare važno je znati da banke od svojih klijenata putem elektroničke pošte i SMS poruka nikada neće tražiti:

  • PIN bilo koje kartice ili autentifikacijskog uređaja (npr. token),
  • CVV/CVC kreditne kartice;
  • unos aktivacijskih kodova za mobilno bankarstvo na internetske stranice;
  • presliku osobnih dokumenata;
  • instalaciju nekog alata poslanog putem e-mail poruke ili SMS-a;
  • datum, vrijeme i iznos transakcije ili pristupni kod za prijavu na internetsko bankarstvo

PREVARANTI VREBAJU PBZ upozorava klijente: 'Ove mailove nipošto ne otvarajte'

Veliki broj prijava o lažnim porukama​ u​ kojima se od​ porezn​ih obveznika traži uplata poreza ili se obavještavaju da im je odobren povrat zaprimila je i Porezna uprava.

- Lažni mailovi pristižu s različitih adresa i domena pa se porezni obveznici pozivaju da dodatno provjeravaju adrese i sadržaj poruka. ​Molimo da se navedeni mailovi brišu, te da se s oprezom postupa sa​ sumnjivim porukama, osobito onima s dozom hitnosti - navode iz Porezne.

​Iz Porezne mole da se navedeni mailovi brišu, te da se s oprezom postupa sa​ sumnjivim porukama, osobito onima s dozom hitnosti.

Za izbjegavanje budućih neugodnosti i/ili mogućih kompromitacija savjetuje se:

  • ​izbjegavati ustupanje svojih lozinki i računa e-pošte drugim osobama ili servisima
  • promjena svih postojećih lozinki novima te korištenje drugačije jače lozinke za svaki pojedini internetski servis
  • uvijek biti na oprezu kome se šalju povjerljive poruke i/ili podaci
  • biti oprezan pri otvaranju privitaka od​ nepoznatog pošiljatelja​.

 

Idi na 24sata

Komentari 16

  • 27.01.2023.

    Pa ne objavljuju banke po "portalima" svoje obavijesti!!

  • xOOx 27.01.2023.

    takve se stvari nikad ne salju...ako zelite pomoci onda saljete novac direktno... tako sam ja jednom nigerijskom princu koji je ostao bez putovnice i nije mogao doma

Komentiraj...
Vidi sve komentare