To je to što me zanima!

Učenici složni: 'I eure i kune najbolje je uložiti u školovanje'

Financijska pismenost trebala bi biti dio kurikuluma, slažu se sudionici debate o štednji “U kojoj je valuti bolje štedjeti - kunama ili eurima?” koja se održala u prostorima II. gimnazije u Zagrebu
Vidi originalni članak

Ako štedimo i imamo određeni iznos sa strane, automatski nam se smanjuje stres. Znamo da u svakom trenutku imamo ušteđevinu koja nam može pomoći u izvanrednim situacijama, argumenti su s kojima je započela prva debatna grupa u II. gimnaziji temu o tome zašto se zalažu za štednju. 

U velikoj dvorani zagrebačke gimnazije u srijedu 25. listopada javna debata “U kojoj je valuti bolje štedjeti - kunama ili eurima?” okupila je više od 120 srednjoškolaca.

Došli su i brojni stručnjaci - Zdenko Adrović, direktor Hrvatske udruge banaka, Maja Vehovec s Ekonomskog instituta u Zagrebu te Marina Ralašić, predsjednica Udruge Štedopis. Dvije skupine učenika - afirmacijska i negacijska grupa - debatirale su o tome treba li štedjeti i u kojoj valuti. Po troje učenika iz suprotstavljenih grupa iznijelo je stavove zašto misle da je štednja potrebna i misle da štedjeti ipak ne treba.

- Štednja nam jamči određenu financijsku sigurnost u budućnosti, a osim toga je isplativa. Štedjeti možemo u kunama, ali i u eurima, što nam daje veću sigurnost zbog veće stabilnosti valute. Isto tako, štednja omogućuje dugoročne investicije koje nam se kasnije u životu mogu višestruko vratiti - istaknuo je Mislav, jedan od diskutanata iz afirmacijske grupe. 

- Naša strana smatra da je štednja lošija od trošenja. Ako pričamo o oročenim štednjama, možemo reći da osoba koja povuče sredstva automatski gubi sve što je imala spremljeno. S druge strane, ako se radi o ‘stavljanju novca u čarapu’, tad osoba ima određenu obavezu prema sebi i cilju za koji odvaja novac te ona tad gubi kupovnu moć koju bi imala da taj novac ne odvaja sa strane - istaknuo je Matko, maturant Klasične gimnazije u ime negacijske grupe.

Dodao je i kako su valute “sklisko i lako promjenjivo područje”.  Uloga sudaca u debati pripala je Maji Vehovec s Ekonomskog instituta i Zdenku Adroviću, direktoru Hrvatske udruge banaka. Presudili su u korist negacijske grupe koja je tvrdila da je štednja lošija od trošenja jer je ta grupa, kako su istaknuli, iznijela bolje i cjelovitije argumente, a i učenici su dizanjem ruku u većem broju podržali negacijsku grupu.

- Sudionici današnje debate pokazali su kako mladi shvaćaju razliku između štednje i potrošnje, a pri odabiru potrošnje biraju ulaganje u obrazovanje što je uvijek najbolji izbor - kazao je Zdenko Adrović. Stručnjaci su bili složni su u mišljenju da financijsku pismenost treba uvesti u hrvatske škole.

- Mladi još nemaju dovoljno iskustva. Financijske pismenosti nikad nije dosta, treba je učiti od malih nogu - rekla je Maja Vehovec i naglasila kako se, primjerice, u Singapuru financijska pismenost uči već u vrtiću. 

Idi na 24sata

Komentari 5

  • Arad_1 31.10.2017.

    Zivot te vise nego dovoljno obrazuje o svemu sto trebas znati.Ulagati svoju tesko stecenu stednju u "obrazovanje" (fakultet) je uzaludno gubljenje novaca i vremena.Vi ste toliko zapeli u toj spiki da se "mora" ici na faks.Da se "mora" obrazovati.Kao papagaji stalno si to ponavljate.Kao neki robot koji ne zna izaci iz zacaranog kruga.Dok si mlad onda si pre glup da doneses pametnu odluku a kad si star onda je prekasno za pametne odluke.

  • škver 31.10.2017.

    Živiš jadno,jer štediš da imaš sigurnost ? Umreš,nisi uživao a novac drugi potrošili !!! Novac je da se troši !!

  • i2nd 31.10.2017.

    Novac je najbolje skupljati i na kraju osnovne škole KUPITI radno mjesto. Ostalo je sve glupost, gubljenje vremena i novca.

Komentiraj...
Vidi sve komentare