Učenica jedne otočne škole, koja je u petom razredu na kraju nastavne godine ocijenjena s tri negativne ocjene, a kojoj je na traženje prosvjetne inspektorice Nastavničko vijeće u kolovozu donijelo odluku te zaključilo pozitivnu ocjenu iz geografije, ipak će ponavljati peti razred. To nam je u razgovoru, nakon što su iscrpile sve zakonom i pravilnicima moguće radnje, potvrdila ravnateljica škole. Roditelji su se u srpnju žalili na ocjenu iz geografije koju je učenica uz hrvatski i matematiku imala nedovoljan. Nakon što je savjetnica (podaci poznati redakciji) Agencije za odgoj i obrazovanje donijela svoj zaključak temeljem svojih ovlasti dopis uputila prosvjetnoj inspekciji Samostalni sektor prosvjetne inspekcije u Splitu koja je u kolovozu naložila ravnateljici i školi da ponište negativnu ocjenu iz geografije i postupe po Rješenju inspekcije.
"Trebate poništiti nedovoljnu ocjenu iz geografije, izvijestite me o svemu što ste učinili organizirajte djetetu dopunski rad".
Ono što prosvjetna inspektorica (podaci poznati redakciji) nije napisala, usudila se u telefonskom razgovoru naložiti ravnateljici od koje je tražila organiziranje dopunskog rada za učenicu za dva nastavna predmeta nedovoljnim ocijenjena. Škola nije organizirala dopunski rad jer je to zakonski nemoguće u kolovozu, što bi trebala znati i sama prosvjetna inspektorica.
Škola je u međuvremenu službeno kontaktirala sa resornim ministarstvom od kojeg su dobili službeni odgovor kako dopunskog rada nema u kolovozu te kako trebaju "postupiti isključivo i jedino po zakonu". Škola je tako i postupila, ali suprotno od traženog od strane prosvjetne inspektorice koja je i dalje inzistirala na dopunskom radu iz dva nastavna predmeta hrvatskog jezika i matematike. Nakon što su iz ministarstva dobili pisani odgovor da postupe po zakonu, a ne kako prosvjetna inspektorica službeno inzistira, u školi su odmah pristupili organizaciji polaganja popravnog ispita za dva predmeta iz kojih učenica imala nedovoljnu ocjenu.
Na popravnom ispitu učenica nije zadovoljila, povjerenstvo je bilo čvrstog stava temeljem rezultata te je iz matematike i hrvatskog jezika ocijenjena ocjenom, nedovoljan. Velik dio učitelja digao je javno svoj glas u zaštiti digniteta učitelja i poštivanju jedini i isključivo zakonom propisanih pravila.
"Ovo neujednačeno, protuzakonito i proturječno postupanje nadležnih tijela ne samo da zbunjuje naše kolege već i dovodi do apsurdnih situacija u kojima su nastavnici prisiljeni birati između poštivanja propisa i ispunjavanja nerealnih zahtjeva. Kako možemo pouzdano raditi svoj posao kada se pravila i upute mijenjaju ovisno o tome tko nas nazove i kada, a što je još gore, takve upute se ne usude staviti u pisanu formu? Ovim putem zahtijevamo jasne i nedvosmislene upute od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih koje će štititi prava i dostojanstvo nastavnika te osigurati da se ovakve situacije više ne ponavljaju", javno su poručili iz grupe Školska zbornica.
Do srijede u školi unatoč dvjema nedovoljnim ocjenama nisu mogli zaključiti, barem što se njih tiče ovaj vrlo osjetljiv slučaj. Naime kada su pokušali u e-dnevnik upisati ocjenu nedovoljan administrativno nisu mogli, a u Carnetu im nisu mogli pomoći već su ih uputili ponovno na adresu resornog ministarstva od kojeg su u srijedu ujutro ponovno dobili odgovor kako će sve administrativno biti riješeno i kako će moći upisati nedovoljne ocjene za učenicu.
"To smo danas i uradili. Što se škole tiče učenica ponavlja peti razred jer je ocjena iz matematike i hrvatskog jezika nedovoljan. Nisam sigurna da je ovome ovdje kraj. Možda će se roditelji ponovno žaliti. Tko zna hoće li i sada savjetnica i prosvjetna inspektorica možda nešto tražiti i naložiti", rekla nam je ravnateljica.
I dok je cijela javnost zgranuta različitim tumačenjem pravilnika i zakona od strane nadležnih službi koje jesu "pod kapom" resornog ministarstva s jedne strane, i samog ministarstva s druge strane prosvjetni su radnici javno digli svoj glas. Ovo je naime rijedak slučaj da je ravnateljica javno stala u obranu učiteljice suprotstavivši se inspekciji i savjetnici.
"Tražimo da se preispita rad prosvjetne inspekcije i savjetnice iz Agencije za odgoj i obrazovanje kako bismo osigurali da se ovakve nepravedne odluke ne ponavljaju. Molimo jasan odgovor na pitanje jesmo li dužni za svakog pojedinačnog učenika izrađivati posebni „personalizirani“ ispit s ciljem da svaki učenik na kraju godine ima pozitivnu ocjenu bez obzira na stečeno znanje i stupanj usvojenosti nastavnih ishoda. Učitelji zaslužuju poštovanje, podršku i jasnoću u svom radu, a ne stalne prijetnje, optužbe i poniženja. Vrijeme je da stanete uz nas i osigurate da naš rad bude prepoznat i cijenjen, a ne obeshrabren i ponižen", poručili su javno ministru Radovanu Fuchsu prosvjetni radnici.