U Zračnoj luci Split prošle je subote, 4. rujna u 12.35 sati, pukom je srećom izbjegnuta moguća teška nesreća. Naime, piloti zrakoplova tipa Airbus 320 NEO, operatora SAS-a, na letu iz Bergena za Split imali su ozbiljnu nezgodu. O mogućoj nesreći saznalo se tek u petak, 10. rujna.
- Zrakoplov je prilikom slijetanja na Resnik stražnjim donjim dijelom trupa dodirnuo uzletno-sletnu stazu, pri čemu je avion oštećen - objavila je Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu koju je o događaju obavijestio operator zrakoplova. Istraga je u tijeku, a nakon što završi, Agencija će objaviti izvješće.
Kako se neslužbeno doznaje, da je u trenutku nesreće nagib zrakoplova bio samo nekoliko stupnjeva veći, mogla se dogoditi katastrofa puno većih razmjera.
- Često se događa da piloti zrakoplova imaju veliki napadni kut prilikom slijetanja – kad je nos previsoko, a rep prenisko – kao da žele uzletjeti. To se događa kada do piste dođu velikom brzinom koja nije pogodna za slijetanje - rekao je stručnjak za zrakoplovne istrage, koji je želio ostati anoniman, za Slobodnu Dalmaciju.
Pilot zrakoplova nije na vrijeme smanjio brzinu na onu kojom bi mogao lagano sletjeti.
- To se često događa kad pilot avion spušta 'ručno'. Naime, kad kompjutor spušta zrakoplov, do ovakve pogreške ne može doći - rekao je i dodao kako se sličan slučaj dogodio u Los Angelesu prije 10-ak godina kad se zrakoplov raspao u više dijelova.
Smatra da je situacija u Splitu greška pilota, odnosno da se radi o pogrešnoj procjeni pilota.