Sagledavajući stalne i sve brže promjene medijske industrije Styria je shvatila da mora samoj sebi kreirati disrupciju, koristeći pritom pamet, znanje i kreativnost vlastitih zaposlenika. Zato smo u projekte naših zaposlenika uložili 1.5 milijuna eura i jako smo zadovoljni tim ulaganjem. Uz pomoć našeg "Inkubatora inovacija" nastali su vrlo uspješni novi medijski brendovi - JoomBoos, Miss7 i BlogBuster - koji u svojim segmentima ruše sve rekorde, zauzimajući pozicije tržišnih lidera, istaknula je Jasna Zemljić, voditeljica inovacijskih projekata u Styriji Hrvatska, nakon sudjelovanja na panelu "Kad novo pakiranje više nije dovoljno" na Weekend media festivalu u Rovinju.
- JoomBoos je postao jedini učinkoviti kanal komunikacije s generacijom Z i Millennialsima, s 250.000 pratitelja na YouTube-u, a čak 1,6 milijuna YouTube pratitelja u čitavoj mreži kanala. Originalni sadržaji poput reality show-a „Videostar“ i YouTube serije „Isti san“ postižu daleko veću gledanost od sličnih sadržaja na televizijama. Miss7 će uskoro imati preko milijun jedinstvenih korisnika, a već sada se sa svojim svježim pristupom nametnuo kao ženski medijski brand broj 1. 70% publike su žene u dobi od 25 do 44 godina, a 5.10. izlazi i prvi broj Miss7 tiskanog izdanja na nešto manje od 300 stranica. Tu je i BlogBuster koji je postao najbrže rastuća Facebook stranica u Hrvatskoj, okupljajući najpopularnije bloggere i influencere poput Elle Dvornik, Anđe Marić i Ide Prester. Sva tri branda nude premium formate oglašavanja koje su prepoznali brojni "top tier" klijenti. Klijentima nudimo one-stop-shop rješenja koja obuhvaćaju kreativni koncept, produkciju i distribuciju sadržaja kao i sve aktivnosti na društvenim mrežama. Uz to, garantiramo i rezultate kampanje - dodala je.
Medijska industrija već se dvadesetak godina prilagođava novim tehnologijama, a barem desetak godina priča se o propasti printa. Jasna Zemljić ne vjeruje da će se to uskoro dogoditi, a navodi i dokaz.
– Prvi broj našeg tiskanog magazina Joomboos, namijenjenog „generaciji Z“, prodan je u 15 tisuća primjeraka, a i drugi se odlično prodaje. Takvim inovativnim proizvodima Styria se uspješno bori i protiv nove konkurencije, a uspijevamo privući i oglašivače koji traže inovativne platforme, iako su svjesni rizika. Styria je zato razvila nove poslovne modele - koji uključuju i široku mrežu influencera - istaknula je.
Na panelu su sudjelovali i Dejan Donev iz Erste&Steiermärkische banke, Saša Kramar, član Uprave Hrvatskog telekoma te John Brady iz British American Tobaccoa (BAT).
- Stvorena su očekivanja da sve mora biti na dodir i uvijek na raspolaganju, pa i besplatno. To je poseban problem u bankarstvu u koje ulaze i digitalni divovi, poput Amazona, koji već daje kredite kupcima. Banke se snažno bore protiv korištenja gotovine i konačni im je cilj da svaki klijent ima svog osobnog financijskog savjetnika u džepu - rekao je Donev.
U razvoju sasvim novih usluga bankari se u budućnosti namjeravaju oslanjati na umjetnu inteligenciju i rješenja poput glasovnog upravljanja.
Telekomi su odavno prestali biti samo pružatelji samo fiksnih i mobilnih usluga, sada su, ukratko, internet kompanije - rekao je Saša Kramar.
– Mreže koje imamo osnova su digitalne transformacije i ostalih industrija, ali to ne znači da ih nužno smatramo konkurencijom, samo očekujemo da nas se u regulativi tretira jednako. HT je već odavno razvio niz novih kategorija usluga, a u nekima od njih, poput IT usluga za poslovne korisnike ili Smart City usluga za gradove, već sada smo vodeći na tržištu - dodao je Kramar.
Razvoj novih kategorija proizvoda posebno je veliki izazov za visoko regulirane tradicionalne industrije, poput duhanske. John Brady iz BAT-a kaže da su njima promjene došle izvana, od malih poduzetnika, a potrošači su se vrlo brzo navikli.
– Promjene ide u smjeru e-cigareta i sličnih proizvoda nove generacije i to će se nastaviti. Zrela tržišta tako nam postaju rastuća za novu tehnologiju, što je velika prilika za duhansku industriju. E-cigareta je fundamentalno drukčiji proizvod od klasične cigarete, ali u BAT-u na to gledamo kao na promjenu medija, slično kao u glazbenoj industriji, gdje su se mijenjali mediji, ali uvijek je najvažnije ostalo iskustvo. Za duhansku industriju nova kategorija proizvoda veliki je izazov, traži strukturne promjene u poslovanju, ali i stjecanje novih vještina, čak i promjenu načina razmišljanja - ističe Brady.