Kruzer Costa Concordia napokon je uspravljen, a sada se za njegovo udomljavanje bore čak tri luke. Najveća borba odvija se između luka u Genovi, Piombinu i Palermu, a luka u Genovi čak je spremna za prihvat broda produbiti luku za oko 20 metara. Vjerojatno će Costa Concordia svoj kraj dočekati u Italiji, iako je bilo ideja da ga se na proljeće otegli do Indije gdje je rezanje na dijelove mnogo jeftinije.
No, takva ideja nije se svidjela osiguravajućim društvima jer ne žele riskirati štetu na dalekom putu. Samo uspravljanje broda stajalo je oko 800 milijuna dolara, što je više od same vrijednosti kruzera.
Čak 1500 sefova krije milijune
No prije tegljenja treba mnogo toga napraviti. Kad se brod potpuno stabilizira, ronioci će krenuti u potragu za dvoje nestalih putnika, ali i uz prisutnost predstavnika ureda državnog tužitelja, otvoriti kabinu i oko 1500 sefova s osobnim stvarima. Nakon pregleda, sve će im biti vraćeno.
Stručnjaci procjenjuju da je u brodu pohranjeno oko 10 milijuna dolara u novcu i nakitu. Costu Concordiju su krasila i brojna umjetnička djela visoke vrijednosti, no njihovo stanje je upitno.
U brodu su još uvijek tone hrane
Projekt rezanja kruzera, kada počne, na određeno će vrijeme zaposliti stotine ljudi. No posao im neće biti nimalo lak jer je velebni kruzer poput malog grada, sastavljen od različitih materijala, a sadrži i brojne toksične tvari. Trebat će isprazniti i spremišta u kojima su tone voća, povrća, jaja, mlijeka, više od tone piletine, osam tona govedine, dvije tone sira i gotovo 25.000 litara sladoleda.
Dio stručnjaka ipak vjeruje kako od prodaje razrezanih dijelova broda nitko neće puno zaraditi zbog visoke cijene složenosti cijelog postupka, pišu talijanski mediji.