U akciji čišćenja špilje u Gornjem Lugu vrijedni speleolozi volonterske inicijative Čisto podzemlje prošlog su vikenda izvukli čak 25 kubika otpada. Riječ je o već drugoj akciji čišćenja ove špilje, upravo zbog količine otpada koja se nalazila na spomenutoj lokaciji. Unutar projekta „Čuvajmo vode – izvor naše budućnosti“, od ožujka 2020. do danas provedeno je ukupno 29 akcija čišćenja. U 2020. godini održano je 11 akcija i izvučeno 62 kubika otpada, dok je 2021. dosad održano 18 čišćenja i izvučeno 163 kubika otpada, što je gotovo 3 puta više. Ovi iznimni rezultati dokaz su nesebičnih napora speleologa volontera, ali i uspješnosti projekta koji provode Lidl Hrvatska, Hrvatska gorska služba spašavanja i inicijativa Čisto podzemlje.
„Kao speleolozi, ponosni smo na suradnju s Lidlom Hrvatska jer zajedno bitno doprinosimo zaštiti krškog podzemlja. Odaziv speleologa koji čiste deponije diljem Hrvatske veći je nego ikad, no važno je da je ovaj projekt također usmjerio pažnju šire javnosti na očuvanje zaliha podzemne pitke vode. Posla ima puno, a mi već sljedećeg vikenda planiramo nove akcije u suradnji s Lidlom“– istaknuo je Ruđer Novak, voditelj inicijative Čisto podzemlje i član HGSS-a.
Podsjećamo kako je Lidl Hrvatska ovaj projekt započeo u ožujku 2020., kada je donirao 200.000,00 kuna inicijativi Čisto podzemlje u sklopu partnerstva Lidlove robne marke Okusi zavičaja i Hrvatske gorske službe spašavanja. U ožujku 2021., akcijom čišćenja špilje u Gornjem lugu obilježen je nastavak ove uspješne suradnje i tada je Lidl Hrvatska inicijativi Čisto podzemlje ponovno donirao 200.000,00 kuna. Tijekom dvogodišnje suradnje, dosad je izvučeno više od 225 kubika otpada u jamama i špiljama diljem Hrvatske. Ovo je posebno važno kada uzmemo u obzir da krško podzemlje čuva polovinu zaliha pitke vode u Hrvatskoj te u njemu obitava čak 70% hrvatskih endemskih životinja.
„Prema procjenama, 50% količine izvučenog smeća iz onečišćenih jama i špilja odnosi se na plastični otpad pa je ova suradnja ujedno i dio provedbe našeg programa „REset Plastic“, cjelovite međunarodne strategije Schwarz grupe za smanjivanje uporabe plastike i njezino recikliranje. Također, projekt Čuvajmo vode – izvor naše budućnosti jedan je od najznačajnijih održivih projekata Lidla Hrvatska, kojim zajednički nastojimo podići svijest javnosti o važnosti zaštite okoliša i pitke vode“ – izjavila je Marina Dijaković, voditeljica korporativnih komunikacija Lidla Hrvatska.
O Lidlu
Trgovačko društvo Lidl, kao dio maloprodajne grupe Schwarz sa sjedištem u Neckarsulmu, jedno je od vodećih poduzeća u prehrambenoj i maloprodajnoj industriji u Njemačkoj i Europi. Društvo Lidl zastupljeno je u 32 zemlje širom svijeta te trenutačno ima oko 11.550 trgovina i više od 200 logističko distributivnih centara u 30 zemalja diljem svijeta. Kao diskontna maloprodaja, Lidl se vodi načelom optimalnog odnosa cijene i kvalitete za svoje kupce. Jednostavnost i usmjerenost na procese određuju svakodnevno poslovanje u trgovinama, lokalnim logističko distributivnim centrima i servisima. Kao upravitelj čitavog sustava, Lidl Stiftung sa sjedištem u Neckarsulmu, odgovoran je za dizajn i strukturu standardiziranih procesa. Lidl trenutno ima više od 341.000 zaposlenika. Dinamika svakodnevnog rada, snaga tima kao rezultat toga te pravednost pri ophođenju karakteriziraju rad u Lidlu širom svijeta. U svakodnevnom poslovanju, Lidl preuzima odgovornost za ljude, društvo i okoliš. U Lidlu, održivost znači ispunjenje obećanja o kvaliteti svaki dan. Schwarz grupa, koja diljem svijeta posluje kao maloprodajna grupacija, u fiskalnoj godini 2020. generirala je promet od 125,3 milijardi eura. Tvrtka Lidl u Hrvatskoj posluje od 2006. godine, otkad je svoju prodajnu mrežu proširila diljem Hrvatske otvorivši 103 trgovine i 2 logističko-distributivna centra te zaposlivši više od 3200 zaposlenika.