U Brodogradilištu 3. maj u petak je porinut tanker za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija Panagia Thalassini, nosivosti 51.000 tona, koji se u tom brodogradilištu gradi za španjolsku tvrtku Marflet Marine.
To je prvo ovogodišnje porinuće u riječkom brodogradilištu od četiri planirana i prvi od dvaju tankera istih karakteristika koji se grade za španjolskog naručitelja. Dugačak je 183 metra, širine 32 metra, visina mu je 17 metara, a plovit će pod ciparskom zastavom.
Tanker se gradi kao novogradnja 722, pod nadzorom klasifikacijskog društva Lloyd registar, a kobilica je položena potkraj travnja 2015. godine. Kuma broda je konstruktorica i projektantica u 3. maju Ana Tišlerić, a vrijednost mu je poslovna tajna.
Direktor Brodogradilišta 3. maj Domagoj Klarić rekao je da je to brodogradilište odlučno zadržati i vratiti naručitelje, koji žele svoje brodove graditi u 3. maju te da se to sada i potvrđuje.
Direktor korporativnih komunikacija Uljanik grupe Hrvoje Markulinčić izjavio je da se 3. maj "vraća u ritam" te da slijedi porinuće drugoga broda iz serije, zatim tankera za prijevoz asfalta za švedsku kompaniju, a potom još dvaju brodova za naručitelja iz Kanade.
Lijepo je vidjeti da 3. maj ulazi u ritam rada i porinuća i u ono što je najvažnije - dugoročnu održivost, rekao je Markulinčić.
Dodao je da je vlasnicima tvrtke Marflet Marine iz Španjolske ovo treći dolazak u Hrvatsku i potvrda da je riječ o brodovlasnicima koji traže ciljanu kvalitetu, a ne veliku serijsku proizvodnju.
Na upit o isplativosti, Markulinčić je rekao da se klasična brodogradnja samo jednostavnih brodova ne isplati, ali da Uljanik grupa ima knjigu narudžbi u kojoj kombinira visoko složene i nešto jednostavnije brodove, na kojima odmara resurse. U kombinaciji se brodogradnja definitivno isplati i može biti generator gospodarstva cijele Hrvatske, ocijenio je.
Na upit hoće li Uljanik grupa 2016. završiti s dobitkom, rekao je da je poslovanje definitivno stabilno i pozitivno, a na upit u vezi s jamstvima rekao da ne postoje problemi, da brodogradilište ima svoj ritam i da je knjiga narudžbi stabilna.
Uobičajeno je da na porinućima u 3. maju nazoče i zainteresirani građani, no danas u brodogradilištu nisu predvidjeli ulazak posjetitelja, budući da je, kako je rečeno, brod porinut tijekom radnog dana.