Nastavlja se velika potraga za 11 članova posade potonulog tegljača Bourbon Rhode čiji je kapetan bio Šibenčanin Dino Miškić. U potragu su uključeni avioni i trgovački brodovi koji su u blizini. Brod je isplovio iz Las Palmasa na Kanarskom otočju i plovio je za Gvajanu, prema Južnoj Americi, no u četvrtak, nekih 1200 metara od otočja Martinique, zahvatio ih je uragan.
U subotu su pronašli splav s tri člana posade koja su potvrdila da je tegljač potonuo.
U nedjelju su letjelice primijetile prevrnuti splav za spašavanje. No nisu mogli djelovati zbog mraka.
Stručnjaci smatraju i da je dobro što su splavi konstruirane tako da se samostalno aktiviraju prilikom ovakve havarije i postoji dobra šansa da se ubrzo pronađe još preživjelih.
Portalu Morski.hr javio se i upravitelj stroja iz Rijeke koji je upravo na ovom brodu neko vrijeme radio,
- Kad sam ja upravljao pogonskim strojem, brod je imao tek 3 godine i bio je dobar. No previše komplicirana propulzija s dva azimuta i površna dokovanja, mogući su uzrok ove tragedije. Seabulk i Tide water imaju europske gradnje ovog tipa brodova i oni plove i preko 30 godina. Kina i Singapur ne grade takve brodove. A ovaj brod su gradili u Singapuru - kaže pomorac, koji nas iz svjedočanstva koje ćete razumjeti u nastavku, moli za anonimnost.
- Evo vam sestrinski brod Rhode Rhesos koji je također 2006. godište i još plovi. Najbitnija razlika je da brod s azimuth propulzijom nema timuna (kormila). Azimuth rotira 360 stupnjeva i upravlja brodom kao barka s vanbrodskim motorom. Dakle, bez timuna u fortunalu si mrtav! Mislim da se Bourbon Rhode prije potonuća prevrnuo, jednako kao Bourbon Dolphin svojevremeno 2007. godine - spominje ovaj pomorac i šalje detaljne podatke o istom brodu kakav je potonuo u Atlantiku.
Bourbon Dolphin se prevrnuo u blizini obale Shetlanda u Škotskoj 12. travnja 2007. godine. Potonuo je tri dana kasnije, dok su se vršile pripreme za njegovo povlačenje na obalu. Tada je poginulo osam od ukupno petnaest članova, pretežno norveške posade, uključujući kapetana i njegova 14-godišnjeg sina, koji su bili na brodu zbog stjecanja radnog iskustva tijekom uskrsnih blagdana.
Veliki incident koji je tad uzbunio norvešku javnost, uzrokovao je i niz sudskih tužbi, pa je u siječnju 2009. godine tvrtka Bourbon Offshore Norveška kažnjena s 5 milijuna norveških kruna (tada 530.000 eura).
U obrazloženju presude stoji da kapetanu broda koji je potonuo zajedno s maloljetnim sinom, nije dano dovoljno vremena da nauči o plovilu, njegovoj posadi i složenoj operaciji koja mu slijedi. Imao je samo 90 minuta da preuzme dužnost!
- Ja sam tvrtku napustio 2011. godine. Bourbon je oko 2005. počeo s kvalitete prelaziti na kvantitet. Puno je kineske gradnje u seriji Bourbon Liberty-ja - promašaj. Veliki troškovi održavanja i pad primanja, doveli su do migracija posade - priča pomorac.