Najveći i najstariji hrvatski drveni jedrenjak s tri jarbola, 45-metara duga Adria, potonula je uz rivu trogirskog brodogradilišta u utorak ujutro nešto prije deset sati!
Ponos creskih kalafata gdje je prije 65 godina porinut prošao je teška vremena, a hoće li ga iz najnovije "gabule" netko spasiti, ostaje vidjeti. Brod je od 2016. godine napušten od vlasnika te je od tada bio na vezu u Brodotrogiru, gdje su ga radnici škvera održavali na površini.
- Drvene je građe, jako star i u lošem stanju. Ima prodore kroz oplatu koja je drvena, a iako ima automatsku pumpu s plovkom, električnu pumpu koja izbacuje vodu, jutros je došlo do većeg prodora mora. Tolika količina se nije mogla "ispumpati" u kratkom vremenu te je brod u roku dvadeset minuta potonuo - doznajemo iz trogirskog škvera.
Voditeljica Ureda za odnose s javnošću Brodotrogira Ivana Mitar potvrdila nam je kako je odmah postavljena zaštitna brana kako bi se spriječilo i najmanje zagađenje.
- U brodu nema ni nafte ni drugih potencijalnih zagađivača. Ronioci će pregledati stanje broda i prema njihovom nalazu poduzet će se potrebne akcije u suradnji sa stečajnim upraviteljem.
Adria je inače 2015. godine bila na remontu u Brodotrogiru te je nakon četiri mjeseca vlasnik drveni jedrenjak odveo prema Zadru gdje je proveo jednu sezonu. S devet metara širine, oplatom od pola metra i 17 turističkih kabina, Adria je jedan od najpoznatijih hrvatskih drvenih jedrenjaka na cijelom Mediteranu.
Prije dvadeset godina je iz propalog Dalmacijaturista "spasio" splitski poduzetnik Slobodan Matenda, obnovio je, a 2014. godine brod je kupio hrvatski pomorac. Remont je obavljen, luka upisa Split je zamijenjena sa Zadrom, no Adria je brodila tek jednu sezonu.
U međuvremenu je i vlasnik upao u probleme sa zakonom: lako što je prije pola godine imao oko 800 tisuća kuna duga prema državi (što je objavljeno na stranicama Porezne uprave), nego je bio i jedan od uhićenih u Uskokovoj akciji Nikita.
Tada je uhićeno 11 ljudi zbog krijumčarenja 806 kilograma marihuane iz Albanije u Hrvatsku ribarskom brodicom. Većina je priznala krivnju i nagodila se s tužiteljstvom, dok je upravo vlasnik jedrilice od početka tvrdio kako je nevin te protiv njega još uvijek traje sudski postupak pred zagrebačkim Županijskim sudom.