Hrvatski turizam u 2022. nada se boljim rezultatima nego lani, ali čeka ga borba za svakog gosta zbog najava povratka drugih mediteranskih zemalja s mogućim nižim cijenama od hrvatskih, kaže za Hinu predsjednik Udruge putničkih agencija pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Boris Žgomba.
"Iza nas su jako loša 2020. i iznenađujuće dobra 2021. godina u odnosu na ono što se očekivalo. Ova godina je neizvjesna dijelom zbog širenja virusa u prvim danima godine, a dijelom zbog očekivanog povratka naših bližih konkurenata na tržište", kaže Žgomba.
Dodaje kako se pretpostavlja da će covid prestati biti turistički i ostati medicinski problem, što znači i da će "nesmiljena konkurentska borba za svakog gosta biti teža nego bilo kada do sada".
Smatra da je Hrvatska prošle dvije pandemijske godine uživala određenu povlaštenu poziciju kada je riječ o epidemiološkim uvjetima, a iskoristila je i položaj auto-destinacije. No, iz te pozicije po svemu sudeći se izlazi jer se očekuje da će i druge zemlje biti u boljoj epidemiološkoj situaciji nego što su bile lani.
"Većina destinacija i zemalja se kao i Hrvatska priprema za bolje rezultate, pa i vraćanje prometa blizu 2019., a prema najavama očekuje se i jačanje avio-prometa. Za nas to uz ostalo znači da si ne možemo dopustiti visoke skokove cijena kakve smo imali u 2021., što je bilo opravdano zbog velike potražnje", kaže Žgomba.
Covid potvrde otvorile nove perspektive
Žgomba smatra da su covid potvrde Hrvatskoj i drugim zemljama otvorile nove perspektive, koje dovode i do normalnijih odnosa i uvjeta u lancu putovanja.
Te potvrde su određeno jamstvo pružateljima turističkih usluga i turistima da se mogu mirnije pripremati i planirati 2022., što se dijelom vidjelo lani provedbom projekta "Safe stay in Croatia", za koji poručuje da se mora nastaviti.
Napominje i da hrvatski turizam već ima iskustva iz lanjskog rujna i listopada 2021., kada su rezultati unatoč tome što je Hrvatska na korona karti bila u crvenom ili i tamno crvenom, bili na razini, a ponegdje i bolji od 2019. godine.
"To nam daje pravo vjerovati da će 2022. biti bolja od 2021., što se pokazuje u prvim danima godine", kaže Žgomba.
Što se tiče poslovanja agencija, kaže da se na njihovo poslovanje bitno odrazio znatno veći broj individualnih turističkih dolazaka tijekom pandemije od organiziranih. Stoga poručuje da bi agencijama i u 2022. godini dobro došle mjere očuvanja radnih mjesta, bar do kraja ožujka i početka travnja, kako bi premostile vrijeme do proljeća i početka jačeg turističkog prometa.