S rastućim računima za potrošenu energiju i strahom od moguće racionalizacije, pojedine europske maloprodajne tvrtke već gase svjetla po svojim trgovinama i razmatraju skraćivanje radnog vremena ove zime, dok neke od njih već imaju i u potpunosti energetski održive trgovine.
Vlade i energetske kompanije već pozivaju ljude i poduzetnike da smanje potrošnju energije i osmisle planove za nepredviđene situacije kako bi se što manje oslanjali na uvozni plin ako dođe do njegove nestašice povezane s ratom u Ukrajini.
Austrijska podružnica multinacionalnog trgovačkog lanca SPAR Group tako će skratiti vrijeme u kojem su osvijetljene reklame ispred njezinih trgovina i vanjskih prostori oko više od 1500 poslovnih jedinica Austrije. Time će smanjiti potrošnju energije za milijun kilovat sati godišnje, rekao je glasnogovornik kompanije, no nije naveo koliko će time uštedjeti novca.
Prošlog mjeseca je direktor Leclerca upozorio da bi taj najveći francuski trgovac hranom mogao skratiti radno vrijeme svojih trgovina kako bi se nosio s nestašicom struje.
Pred nešto više od tjedan dana konkurentski francuski trgovački lanac Carrefour potpisao je „EcoWatt Charter” s nacionalnim operatorom energetske mreže RTE, smanjujući potrošnju električne energije u svojim trgovinama tijekom razdoblja velike potražnje.
Neki maloprodajni trgovci, uključujući belgijski Colruyt i Ahold, mogli bi biti djelomično zaštićeni od mogućih poremećaja u opskrbi energijom i viših troškova jer već primjenjuju programe održive energije kojom štede struju.
„Nikakve konkretne mjere nisu planirane u kratkom roku, ali ambicija je nastaviti s radom na tome kao dijelom naše ukupne energetske politike. Zato nemamo nikakvih svijetlećih natpisa, odlučujemo se za zatvorene zamrzivače, rashladne komore i slično”, rekao je glasnogovornik Colruyta.
Kompanija već ima 44 trgovine s „nula fosilnih goriva”, dakle koje ne koriste ni lož ulje ni prirodni plin, već se u potpunosti zagrijavaju otpadnom toplinom i zelenom električnom energijom.
Ahold također traži načine za smanjenje potrošnje energije, rekao je izvršni direktor Frans Muller. "Nismo donijeli nikakve odluke o radnom vremenu, ali mnogo više proučavamo pitanje korištenja energije", rekao je. Tvrtka već primjenjuje programe za uštedu plina, uključujući i sljedeće godine otvaranje svojih trgovina Albert Heijn, koje će poslovati u potpunosti uz pomoć održive energije.