To je to što me zanima!

Trećemajci čekaju novo ročište: 'Mi moramo dovršiti dva broda'

Prodati ove brodove u stanju kojem jesu, znači dobiti mrvice od onog što je u njih dosad uloženo i plaćeno. Država bi smanjila štetu, a riječki škver nastavio živjeti, smatraju trećemajci
Vidi originalni članak

Iako je prije četiri dana počela isplata zaostalih plaća trećemajcima od novca koji su riječkom brodogradilištu pripali od prodaje nekretnina bivšeg TIBO-a u stečaju, radnici i uprava u neizvjesnosti čekaju 6. zakazano ročište u srijedu, kada će se odlučivati o mogućem stečaju riječkog brodogradilišta.

Do sada je isplaćen dio duga, tj. razlika plaća za listopad, a lagano se gazi i u studeni i prosinac.

Predstavnik radnika u Nadzornom odboru brodogradilišta 3. maj Juraj Šoljić nada da će se do novog ročišta na Trgovačkom sudu u Rijeci sav novac raspodijeliti na račune radnika, no to nije preduvjet da se na novom zakazanom ročištu u srijedu ne proglasi stečaj. 

Ono što radnike najviše "boli" jest što su Vladi u više navrata obrazložili način i prijedloge po kojemu bi se brodogradnja mogla nastaviti, no, iz njima nepoznatih razloga, o tim prijedlozima, kažu, nitko ne razmišlja niti ih razmatra.

DOBILI 6 MILIJUNA KN U 3. maju počela isplata plaća za listopad, studeni i prosinac

Na otvoreno pismo u kojem obrazlaže prijedlog, a koje je krajem travnja Šoljić poslao premijeru Andreju Plenkoviću, ministru gospodarstva, rada i poduzetništva Darku Horvatu te ministru financija Zdravku Mariću, do danas nije stigao odgovor.

Naime, radnici smatraju kako bi dovršetkom dvaju brodova koji se nalaze u opremnom bazenu riječkog škvera te jednog, koji je još na navozu, znatno smanjio udar na državni proračun. Radi se o brodovima u relativno visokom stupnju gotovosti. 

Kod raskida ugovora, država je za njih platila oko 65 milijuna eura na konto protestiranih jamstava za kredite i avanse. 

- Konkretno, u 3.maju, dovršetkom i isporukom broda za prijevoz rasutog tereta (novogradnja 733), u koji je već ugrađeno 60 posto opreme za kanadskog naručitelja Algomu, mogla bi se smanjiti šteta te u državni proračun vratiti i do 20 mil USD. Kanadski naručitelj Algoma iskazala je dolaskom novog direktora neupitnu želju da čak i u ovim iznimno teškim okolnostima završi brod u 3.maju, stoga se logično nameće pitanje: Vjeruje li strani brodovlasnik 3. maju više nego vlastita država i nije li to u najmanju ruku apsurdno? - pitaju se trećemajci.

BLOKIRANI OD 6. SVIBNJA Ipak obustavili ovrhu Uljanik Plovidbe, očekuje se deblokada

Tu je i norveška tvrtka Siem, koja je ranije otkazala ugovor o gradnji broda za prijevoz automobila i kamiona (novogradnja 514) i naplatila jamstva. Na tom brodu završeno je oko 80 posto posla, a tu je i brod 574, koji je na navozu.

- Prodati ove brodove u stanju kojem jesu, znači dobiti mrvice od onog što je u njih dosad uloženo i plaćeno. Kada bi se stvorili preduvjeti, tj. suglasje svih vjerovnika i države da se nastavi djelatnost u 3.maju te imenuje privremeno vjerovničko vijeće, imamo šanse. Država bi smanjila štetu, a riječki škver nastavio živjeti - smatraju trećemajci.

- Nadalje, postavlja se pitanje kome i zašto je u interesu tu ponuđenu opciju o dovršetku broda u 3. maju ne prihvatiti i na taj način uništiti brodogradnju na Kvarneru, a pritom i oštetiti državni proračun više negoli je potrebno? Rješenja koja postoje ne uključuju da država osigura novčana sredstva već samo da nas podupre i podrži u nastojanju da se predmetni brod dovrši u našem Brodogradilištu na način koji će biti najbolji i za državu i za brodovlasnike i za vjerovnike i za 3 maj - kaže Šoljić.

NARUDŽBA IZ KUVAJTA Novi početak? Končar se vraća u Uljanik, završit će jedan brod

Poznata je činjenica da su ukupna potraživanja zbog kojih riječkom brodogradilištu prijeti stečaj višestruko manja od pozajmice koju je 3. maj dao Uljaniku i da nema te pozajmice 3.MAJ bi, smatraju trećemajci, sutra mogao početi s proizvodnim aktivnostima. 

Zna se uzimati za primjer slučaj "Viktora Lenca", no u ovom primjeru valja naglasiti dvije stvari – prvo, riječ je o remontnom brodogradilištu gdje je obrtaj kapitala daleko brži i drugo, tadašnja Vlada itekako se uprla da se taj stečaj nakon duge četiri godine uspješno privede kraju. Međutim, Lenac je za to vrijeme živio od ugovorenih poslova i remonta. Treći maj nema od čega, a nakon otvaranja stečaja u nekoliko Uljanikovih tvrtaka, otkaze je do sada dobilo oko 200 bivših trećemajaca, koji su, nakon što su bili raspoređeni u te tvrtke i dalje radili na riječkom lokalitetu.

Idi na 24sata

Komentari 4

  • aquamanmyfrend 06.06.2019.

    Cekaju sezonu kiselih krastavaca i onda fajerunt.

  • POTPEC 03.06.2019.

    E moji radnici šta vi očekujete od države i ove vlade. da je njima do škvera i radnika sve bi bilo rješeno u par dana. Davnih dana su odlučili sve pokloniti, a vama šta ostane, ako išta ostane.

  • kažemja 03.06.2019.

    Di je sad Kolindica da opali koji selfie sa sretnim radnicima ? Nešto je nema !

Komentiraj...
Vidi sve komentare