To je to što me zanima!

Trebali smo je platiti 342 mil. kn, sad već stoji 624 milijuna

Cijena povratne karte za vožnju žičarom odrasle osobe trebala bi iznositi 50 kuna. Turisti će plaćati 100 kuna. 84 gondole s 10 sjedećih mjesta moći će na Sljeme dovesti 1500 ljudi svaki sat.
Vidi originalni članak

Magla guta Medvednicu, a povremeno ugledamo ponekog radnika kako mota kabele za struju nove zagrebačke žičare na temperaturi blizu nule.

Blatnjavim i razrovanim putem jedva se probijamo do sablasno praznog, devastiranog i po nekima ukletog sanatorija Brestovac. U nekad elitnom lječilištu sad rastu stabla. Malo tko bi rekao da je bivše lječilište, ali i sama trasa žičare na kojoj niču stupovi, poprište poslova vrijednih stotine milijuna kuna.

POGLEDAJTE VIDEO VIJESTI: 

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Jer gradnja žičare i sudbina bivšeg lječilišta, koje se prostire na 80.000 četvornih metara u srcu Medvednice, ispod samog Sljemena, usko su povezane. I kao što magla obavija Zagrebačku goru, tako su i krajnji ciljevi te cijena oba projekta još obavijeni maglom.

Bandić je žičaru obećavao godinama, ali po nižim cijenama

Za razliku od stare žičare, koja je išla direktno na Sljeme, s novom će na Brestovcu moći izaći čak 1500 ljudi. U jednom satu. Pored ruine je projektom predviđena međustanica koje nekad nije bilo. Ona je tik uz nekadašnje lječilište, i to drastično diže vrijednost zemljišta na kojemu se može graditi i hotel.

Ravnatelj Bolnice Srebrnjak, koja je vlasnik zemlje, dr. Boro Nogalo je prošli tjedan naprasno smijenjen. Smijenilo ga je upravno vijeće bolnice na čelu s bliskom suradnicom Milana Bandića, Anom Stavljenić Rukavinom.

Bolnica je nakon dugog pravnog natezanja postala jedinstveni vlasnik zemljišta tek prije dvije godine. Nogalo nam kaže da je on na Brestovcu želio raditi koristan projekt za građane. Imao je viziju zdravstvenog, medicinskog, rehabilitacijskog i obiteljskog centra.

- Stavljenić Rukavina mi je poručila: ‘Samo se vi nadajte. Samo se igrajte’. Jasno mi je dala do znanja da o tome odlučuju oni u Gradu - priča nam nedavno smijenjeni ravnatelj Bolnice Srebrnjak, doc. dr. Boro Nogalo. Iako u kaznenoj prijavi koju je podnio Zeleni odred stoji da je veći dio zemljišta već zamijenjen s privatnim investitorima, to nije točno. Zemljište je u vlasništvu bolnice, a Grad se ne izjašnjava što planira s njim. Spominju se privatni investitori, ali kao što smo rekli, cijeli projekt je obavijen maglom i nikakvih službenih potvrda o budućem investitoru nema.

Vrlo je slično i s novom žičarom, barem što se tiče konačne cijene koju će za nju platiti Zagrepčani. Prije pet godina je najavljeno u medijima da će nova žičara stajati oko 324 milijuna kuna i tad je to već bio visok iznos. Ono što je sigurno, cijena projekta je danas barem 624 milijuna kuna s PDV-om, a pitanje je hoće li narasti za još 50-ak milijuna kuna. Nevjerojatno je i kako iz Grada stižu različiti podaci te se iznimno teško probiti do konačne cijene.

Zagrebački električni tramvaj se jučer odlukom Gradske skupštine zadužio 537 milijuna kuna za završetak žičare. Baš na taj iznos je procijenjena vrijednost radova i opreme u popratnom dokumentu koji je poslan zastupnicima. Ali to je iznos bez PDV-a, a kad se doda taj porez od 25 posto, cijena raste na 671 milijun kuna.

Kad je gradnja počela prije gotovo godinu dana, ugovor za gradnju s tvrtkom GIP Pionir i za gondole s tvrtkom Doppelmayer iznosio je ukupno 523 milijuna kuna s PDV-om.

Ukupna cijena žičare je poskupjela, ali iz Grada Zagreba su nam odgovorili trećim iznosom - ugovorena cijena je sad 624 milijuna kuna.

Naime, potvrdili su nam da su s GIP-om Pionir potpisana tri aneksa ugovora, a s dobavljačem gondola dva aneksa ugovora. S PDV-om su svi ti aneksi vrijedni 101 milijun kuna i povećavaju osnovni ugovor od 523 milijuna na 624 milijuna kuna.

- Nije poskupjela ni jedna postojeća stavka u ugovoru, nego je projektant zaboravio neke stvari, poput elektroenergetskih kabela. Uopće ih nije planirao - neslužbeno nam kaže sugovornik iz Grada.

Samo neslužbeno smo dobili i obrazloženje zašto je onda u dokumentu poslanom u Skupštinu navedena još viša cijena.

- Tvrtka koja je radila procjenu za kredit uračunala je i troškove projekta, ali i maksimalne dodatne radove od 30 posto - glasi obrazloženje.

TROŠAK 666 MILIJUNA KUNA 'Postaje li žičara mega projekt za izvlačenje gradskog novca?'

Sugovornik iz Grada uvjerava da se trenutno ne može uopće reći koliko će na kraju cijeli projekt stajati.

- To će biti poznato kad se podvuče crta i sve završi. Jer na nekim stavkama će biti i ušteda - kaže nam.

Iz Grada kažu i da ovo nije sama cijena žičare jer je u nju uračunata i podzemna garaža za 350 automobila, a 6000 kvadrata je početna postaja u kojoj će biti i poslovni lokali te niz sadržaja za građane.

Tjednik Express u petak donosi još niz detalja.

Idi na 24sata

Komentari 259

  • DarkoCakardic 17.12.2019.

    U pravnoj drzavi najprije bi trebalo stopirati projekt i ponistiti natjecaj. Kako su se druge tvrtke mogle ravnopravno natjecati ako je ova tvrtka koja je projekt i dobila na natjecaju prikazala puno manju cijenu? Tako je neka druga tvtka mogla napisati 1kn, i onda aneksom napisati bilo koju drugu cijenu....samo sta ta neka druga tvrtka nije Bandicev rodjo. Zamislite da ja radim kucu, potpisem ugovor za neku svotu i onda mi graditelj odjednom kaze da ce kuca kostati duplo vise!? Zato i postoje ugovori i sudovi, da do takve situacije kao u Zagrebu ne bi doslo. Ovo je zrelo za Uskok (hmm...da...)

  • 12.12.2019.

    50kn za odrasle a 100kn za turiste, svi smo isti pred zakonom ali nismo pred blagajnom

  • Nboy 12.12.2019.

    rade žičaru koja će moći prevesti 1500 ljudi na sat i shodno tome rade garažu za 350 automobila a što sa ostalima gde će oni parkirati,ne idu svi javnim prijevozom.Drugo, u tjednu nema niti psa a kamoli nekoga za prevesti na Sljeme,jedino vikendi,i ljeti ima nešto ljudi za prevesti.Prije su se uglavnom penzioneri vozili besplatno i oni su činili glavnu skupinu putnika,ljudima je bilo previše izdvojiti 21 kn za povratnu kartu i 10 za 1 smjer a sad bi kao trebali dati 50 kn,možda u početku netko i bude iz znatiželje išao ali kasnije sigurno ne tko ne mora.Uglavnom radi se o neviđenom pranju love.Da je sve trebalo biti transparentno mogli su je izgraditi iz Europskih fondova ali onda se nemogu zamračiti silni milijuni novaca,a ovako su lažirali da ZET pozitivno posluje da bi mogli dignuti kredit i raditi kako im se svidi stoga i silni aneksi ugovora.Kome oni mažu oči,da je projektant zaboravio planirati energetski kabel,pa ne rade djeca projekte,tko je dao dozvolu ako projekt nije bio usklađen opet nako dijete,da li uopće Žičara ima građevinsku dozvolu?Ministarstvo zštite okoliša im nije dalo suglasnost da rade žičaru na novoj lokaciji "kod tornja"pa su da ih zaobiđu otkupili privatni ugostiteljski objekt i srušili i na tom mjestu grade "gornju stanicu".To je samo mali dio koji se zna a kad bi novinari zagreblji malo dublje imali bi što i vidjeti.Možda turisti iz cijelog svijeta nagrnu vidjet najkraću a najskuplju "Žičaru u svemiru"...

Komentiraj...
Vidi sve komentare