Srušio mi se pred očima. Padao je na zemlju, nosom prema dolje. Probudila sam muža i poletjela, onako u spavaćici, pilotu u pomoć, kazala je Nada Blanuša (61) .
U njezino je dvorište u selu Kruge kraj Donjeg Lapca, samo 30-ak metara od kuće, u ponedjeljak oko 6.30 sati pao mali sportski avion s dva sjedala. Kaže da će je prizor nesreće proganjati dok god je živa.
- Bilo je strašno. Kad smo došli na četiri-pet metara od aviona vidjeli smo da je pilot obliven krvlju i da mu više nema pomoći. Bio je mrtav - još pod dojmom prepričavala je Nada. Nakon što ga je vidjela, uhvatila se za srce i vratila u kuću. Ruke su joj se tresle, pa nije mogla nazvati ni hitnu ni policiju. Popila je lijek za srce i za smirenje jer je srčana bolesnica, a nesreća ju je jako potresla.
- Čula sam brujanje oko 6.30 sati, ali sam mislila da su granični policajci jer oni na motorima znaju skratiti put kraj naše kuće. Nije jako grunulo jer je avion pao na meku zemlju. Da nije sletio prednjim dijelom prema dolje, možda bi se spasio - smatra ona. Policiju je nakon pada nazvao susjed.
''Sreća u nesreći je da nije pao na kuću''
- Kad su došli policajci, dala sam im plahtu da pokriju mladića jer to je nečije dijete - dodala je Nada. Njezin suprug Petar Blanuša (65) zaspao je uz televizor pa nije čuo tresak. Za nesreću je doznao kad ga je supruga probudila.
- Izletjeli smo poluodjeveni da mu pomognemo, ali, nažalost, pomoći nije bilo. Sreća u nesreći je što nije pao na kuću. Ja sam 40 godina radio u Hrvatskim šumama i nisam stradao rušeći bukve, a umalo sam poginuo u vlastitoj kući u penziji - kaže Petar Blanuša.
Poginuli muškarac je sa sisačkog područja i 37 mu je godina.
- Najviše nesreća dogodi se u prvih 20 minuta leta te tijekom polijetanja ili slijetanja - rekao nam je Miljenko Čop , stalni sudski vještak za zrakoplovne nesreće. Nakon nesreće važno je, kaže Čop, ograditi mjesto pada. Istražitelj će pregledati mjesto pada te uzeti knjižicu održavanja i kompletnu dokumentaciju zrakoplova. Ako je avion bio u zračnom prostoru kontrole leta, preslušat će i snimku razgovora s kontrolorom. Ako sumnja na tehnički kvar, zatražit će vještačenje pogonskih dijelova aviona.
Teške nesreće obilježile zračni prostor: 7 poginulih u 2015.
Hrvatski je zračni prostor još uvijek relativno miran, iako se posljednjih godina radi na povezivanju s brojnim mjestima širom Europe. Manji broj veza i, općenito, sigurnost zračnog prostora razlog su zbog kojeg se u našoj zemlji zrakoplovne nesreće događaju vrlo, vrlo rijetko.
POGLEDAJTE VIDEO: Zrakoplovne nesreće sa smrtnim posljedicama
U posljednjih par mjeseci dogodilo se nekoliko teških, za život fatalnih nesreća. Nesreća na aeromitingu u Vrbovcu bila je pogubna za pilota i jednog putnika. Naime, sportski avion tipa RV-7 pao je tijekom pokaznog leta. Do nesreće je najvjerojatnije došlo zbog pilotove pogreške. Preliminarne rezultate istrage nesreće možete pročitati ovdje .
Dan poslije vrbovačke nesreće, u Srimi pokraj Vodica, hidroavion prisilno je sletio u more. Pilot (27) je primijetio kako je voda ušla u plovak, a u tom trenutku odlučio ga je sam srušiti u more jer je vjerovao da je vjerojatnost preživljavanja veća. Pilot je bio u pravu. Da je nastavio još malo letjeti, vjerojatno bi se srušio, a u tom bi slučaju pad bio koban.
Krajem lipnja obalni prostor, točnije Kaštel Štafilić, opet je bio mjesto pada aviona. Ovoga puta sa smrtnim posljedicama. Školski avion Lake LA-4-200 Buccaneer poletio je sasvim normalno iz zračne luke u Splitu s troje pilotom i dva putnika (koji su također bili piloti). Avion je na otprilike 700 metara počeo 'propadati', a pilot je uspio jedino skrenuti putanju pada, kako avion ne bi udario ljude na plaži ili hotel. Avion se raspao na tri dijela, a dva pilota smrtno su stradala. Treći pilot, Ivan Raos (40) teško je ozlijeđen.
Samo četiri dana nakon teške nesreće u Štafilićima, na otoku Braču avion je neugodno sletio tri metra pokraj prave staze za slijetanje. Pilot je upravljao 'Cessnom', a iako je avion oštećen, pilot je izbjegao ozljede.
'Appolo Fox' naziv je aviona kojim je upravljao
Vladimir Vojta (58)
u trenutku pada. S Vladimirom je bilo 27-godišnjak Tomislav. Obojica su bili strastveni ljubitelji letenja, s velikim iskustvom. Iskustvo ih nije spasilo od smrti. 'Appolo Fox' počeo je nekontrolirano padati s otprilike 150 metara visine. Nakon pada iza brda, obitelj i prijatelji dvojice zaljubljenika u letenje mogli su vidjeti gusti, crni dim, koji je signalizirao gorući avion. Razlozi pada još uvijek se istražuju.
Očevid pada manjeg zrakoplova u Ličko-senjskoj županiji, u mjestu Donji Lapac, još uvijek je u tijeku. Za sad je poznato da je jedna osoba smrtno stradala. Više informacija bit će poznato kasnije.