Ministar turizma i sporta Tonči Glavina za HTV govorio je o iznajmljivačima i novoj poreznoj reformi, rekao je kako imamo problem s hiperinflacijom ponude.
- Imamo puno više smještajnih kapaciteta, nego što imamo gostiju. Ove godine, na razini srpnja i kolovoza, 40 posto kapaciteta u privatnom smještaju bilo je prazno. Dovodimo se do situacije da nam svake godine pada popunjenost i imate sve veće nezadovoljstvo pružatelja usluga. Bilo je potrebno napraviti određene izmjene kako bi zaštitili sve ove ljude koji se danas bave turizmom, da se i dalje mogu baviti tim poslom i da mogu zadržati konkurentnost - rekao je Glavina.
Naveo je dvije stvari koje su ključne za izračun poreza.
- Broj dana - popunjenost u jednoj godini i prihod po krevetu. Imamo egzaktnu i idealnu analitiku kakvu praktički nema nitko u Europi. Prvi dio koji je vezan za popunjenost, vezan je za sustav eVisitor koji je jasan i precizan, a drugi dio su prihodi po krevetu, koji prijavljuju sami iznajmljivači. Do sada je porezno opterećenje bilo izrazito malo, nepravedno i podoporezovano, nekih 1 do 2 posto. Sad će biti 5 posto. Ovaj model koji smo napravili je apsolutno pravedan za onoga koji ima 10 kreveta i za onoga koji ima 5 kreveta. Zato što je osnovni parametar prihod po krevetu, a ne nešto drugo - rekao je.
Naglasio je kako cjelovitu reformu po pitanju turizma provode u magičnom trokutu.
- Turistička politika, porezna politika i prostorna politika. Sad dolazi zadnji korak u ovoj godini - izmjena Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, gdje ćemo napraviti podjelu o kojoj govorimo. To je procedura koju smo pokrenuli. Cjelovita porezna reforma bit će realizirana za manje od 6 mjeseci. To dovoljno govori koliko smo spremni i ozbiljni. Nitko neće biti oštećen i omogućit ćemo svima koji sad rade, da rade i dalje, ali da moramo podijeliti kroz poreznu politiku određene korake da motiviramo ljude da rade duže - rekao je.
Ministar Glavina je rekao kako je cilj da Hrvatska ostane konkurentna.
- Ne smijemo se dovesti u situaciju da je naš odnos cijene i kvalitete u disbalansu. Naša budućnost turizma je održiva cjelogodišnja turistička destinacija. To je jedini mogući put koji imamo. Promjene jesu malo teške, ali postići će naš cilj da imamo cjelogodišnji održivi turizam, zaključio je.