Učenici i učenice srednjih škola koji pohađaju fakultativni predmet Škola i zajednica (ŠiZ) u srijedu su u zagrebačkoj Skupštini predstavili aktivnosti i rezultate, a zagrebački gradonačelnik Tomašević najavio je da projekt ide dalje u još većem obuhvatu iduće školske godine.
Učenici su gradskoj vlasti prezentirali rezultate na temu osobnih sloboda, ljudskih prava, generacija te kulture i medija; zdravlja, fizičke aktivnosti i sporta; urbanizma, ekonomije, prometa i okoliša; kvalitete života u školi.
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević rekao je da kada su prije godinu dana najavili uvođenje tog fakultativnog predmeta 'nisu niti sanjali da će u prvoj školskoj godini ŠiZ imati 36 srednjih škola i da će ga proći skoro 1000 učenika'.
- Ponosan sam kako je projekt izveden i mislim da je sjajna stvar da se od srednje škola pa čak i ranije, učenike uči da razmišljaju svojom glavom, promatraju svijet oko sebe i analiziraju društvene probleme i razmišljaju kako bi to riješili i krenu prema onima koji donose ili provode odluke- izjavio je Tomašević.
Još je bitnije da su učenici i učenice koji su ga prošli, vrlo zadovoljni do te mjere da mu na različitim protokolima stalno priđe netko od tih srednjoškolaca i kaže da mu je je bilo super na tom predmetu, ustvrdio je.
ŠiZ je zasad uveden u Gradu Zagrebu, Primorsko-goranskoj i Krapinsko-zagorskoj županiji, a Tomašević je naglasio da projekt ide dalje u većem obuhvatu u slijedećoj školskoj godini.
Jokić: 1300 učenika iz 59 srednjih škola
Ravnatelj Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu Boris Jokić izrazio je zadovoljstvo kako je ŠiZ uveden u prvoj školskoj godini, istaknuvši da u njemu sudjeluje 1300 učenika širom Hrvatske iz 59 srednjih škola.
U njihovim istraživanjima sudjelovalo je 28.000 građana, a 211 ustanova i organizacija je izašlo u susret školama.
Uspjeli su doći do dva ministra, uprave Hrvatskih šuma i željeznica, različitih organizacija, privatnih tvrtki, do nadbiskupija i alternativnih klubova - Močvare, Medike.
- Zajednica je izašla u susret školi, a škola iskoračila u zajednicu- ustvrdio je Jokić.
Kaže kako predmet pruža učenicima jedinstveno iskustvo te tijekom školske godine aktivno sudjeluju u strukturiranim aktivnostima poučavanja i učenja usmjerenih prepoznavanju, analiziranju i kritičkom promišljanju složenih uzroka i posljedica pojava i problema u svojoj lokalnoj zajednici.
Oni se bave najrazličitijim problemima - od toga da nedostaju svlačionice u školama, neadekvatna prometna sigurnost oko škola, nedostatak biciklističkih staza, otpada, kako pošumiti Medvednicu.
- Glas mladih je ovim predmetom aktualiziran, vokaliziran i ono što daje nadu Hrvatskoj- zaključio je Jokić.