Za v.d. pročelnika Ureda za upravljanje hitnim situacijama gradonačelnik Tomislav Tomašević je nakon odlaska Pavle Kalinića imenovao Mladena Jurinu, izvijestio je danas na redovnoj presici. U uredu gradonačelnika je v.d. Jasminka Lukač, koja je i do sada bila na toj dužnosti, a dužnost pročelnice ureda će obavljati do raspisivanja natječaja. Potom je predstavio i preostala tri člana uprave Holdinga, koje je izabrao putem javnog natječaja, a na koji su se javila 73 kandidata.
POGLEDAJTE VIDEO Presica Tomislava Tomaševića
Intervjuirali su ih 15, odabrali troje, a na mandat stupaju u rujnu.
- Sve tri osobe imaju više od 10 godina iskustva na rukovodećim pozicijama u domaćim i stranim tvrtkama. To su Ivan Novaković, koji je bio na vodećim pozicijama u INA-i, zatim Boris Sesar, koji ima dosta iskustva u telekomunikacijama i IT-ju, digitalnoj transformaciji, razvoju poslovanja, restrukturiranju te Matija Subašić Maras, koja ima iskustva u upravljanju ljudskim potencijalima, osiguranju, farmaceutskoj industriji - rekao je Tomašević dodavši kako je ovime Uprava Holdinga kompletna.
Boris Sesar bio je na visokoj funkciji menadžera u Deutsche Telekomu Europe, navijač je Hajduka o kojem se u jednom trenutku spekuliralo da treba preuzeti Hajduk. Naime, prije tri godine se o njemu govorilo kao kandidatu za predsjednika Hajduka.
O Sesaru se može reći i da je manager u slobodno vrijeme bavi triatlonom, čak je odradio dva Ironmana, član je i Mense.
Natječaj za 17 rukovodećih pozicija
Tomaševićeva zamjenica, Danijela Dolenec, izvijestila je kako će odmah danas Holding raspisati natječaj za 17 izvršitelja voditelja podružnica, direktora ovisnih trgovačkih društava i ravnatelja ustanove Gradske ljekarne Zagreb.
- Radi se o velikom i zaista značajnom natječaju za 17 rukovodećih pozicija, koji će biti, nadamo se, očekujemo i vjerujemo, ekipirani da zajedno s nama provedu sve one promjene koje smo najavili, koje su važne ne samo za Zagrebački holding - istaknula je.
Dodala je kako od kandidata traže petogodišnje upravljačko iskustvo i da kandidati prilože prijedloge programa razvoja podružnice, tvrtke kćeri ustanove za koju se javljaju na tri stranice... Natječaj će biti otvoren do 7. rujna.
- Iskustvo natječaja za Upravu pokazuje da smo imali doista kvalitetnih kandidata. Pozivam sve zainteresirane da se jave - dodala je.
Tomašević je istaknuo kako očekuju što kvalitetniji upravljački kadar kako bi mogli provesti ambiciozne planove vezano za restrukturiranje gradskih poduzeća.
- O voditeljima podružnica i direktorima tvrtki kćeri odluku donosi Uprava - dodao je.
Drugi Tomaševićev zamjenik, Luka Korlaet, govoreći o aktivnostima oko obnove nakon potresa, istaknuo je kako su mobilni timovi obradili 958 crvenih objekata i krenuli s obradom 4072 narančasto označenih zgrada.
- Građani mogu naručiti mobilne timove ako nisu bili kod njih, na telefon 6101171 - rekao je.
Upitan o imovinsko-pravnim odnosima koji koče obnovu i neslužbenim najavama o izmjenama Zakona o obnovi, Tomašević je istaknuo kako se ide u tom smjeru kako bi se olakšala sama obnova.
- Da građani mogu sami krenuti u obnovu, a da im se kasnije refundira novac, da im se osiguraju krediti i financijski uvjeti da mogu predfinancirati obnovu čime bi se ubrzao postupak, potrebno je i razriješiti objekte koji su u postupku legalizacije ili nisu pokrenuti ti postupci na vrijeme, a objekti su oštećeni u potresu... Ima tu dosta stvari - rekao je Tomašević.
Ako domaće tvrtke neće biti dostatne za obnovu, dodao je, trebat će se okrenuti i inozemnim tvrtkama.
Na pitanje novinara o natječaju za školske odbore i slučajevima da su neki u njih dva, Tomašević je podsjetio kako se na javnom natječaju biraju dva člana iz redova građana, a jednog člana imenuju mjesne samouprave.
- Moguće je da dolazi do takvih situacija. Oni su predstavnici mjesne samouprave, vijeća o tome donose odluku i mi se nemamo tu što previše miješati - rekao je gradonačelnik dodavši kako je ograničenje za predstavnike mjesne samouprave na dva školska odbora.
Što je s drobilicom na Jakuševcu na koju se građani žale da praši kad se drobi beton, hoće li ostati tamo?
- Ta drobilica je tamo 10 godina i drobi građevinski otpad. Tu se rade različite mjere da ni na koji način ne radi problem za kvalitetu života građana. Isto tako smo rekli da nije dovoljno imati na jednoj lokaciji recikliranje građevinskog otpada, nego na nekoliko s obzirom na povećane količine zbog potresa. Bit će još lokacija. Jednostavno je nužno da se taj otpad obradi i kasnije koristi opet u građevini - poručio je dodavši kako će provjeriti sa Čistoćom kakvi su planovi.
Uoči početka školske godine, novinari su ga upitali i što će biti s besplatnim udžbenicima za srednje škole.
- Stečena prava nismo dirali , javne nabave cijelo vrijeme traju, potpisuju se i kupuju udžbenici i tu nema nikakvih razlika - rekao je.
Upitani i hoće li i ove godine biti testiranja djece prije vraćanja u školske klupe, Dolenec je rekla da će vidjeti sve na sjednici Stožera Civilne zaštite pa obavijestiti javnost o odlukama.
Što se tiče bivših direktora Holdinga na čija mjesta dolaze novi, Dolenec kaže da će se vidjeti mogu li biti raspoređeni na neka druga radna mjesta te da će za sve biti raspisan javni natječaj.
'Građani mogu biti mirni. Mehanička otpornost i stabilnost stupa nije ugrožena'
Vezano za stup nadvožnjaka na Slavonskoj aveniji koji se pomaknuo i uznemirio Zagrepčane, Korlaet je poručio da građani mogu biti mirni.
- Ja sam osobno to provjerio, kao i pročelnik Ureda za graditeljstvo Dinko Bilić i njegov inženjer. Radi se o situaciji koja je projektirana, tzv kliznom ležaju. Taj stup i njegovo nadgrađe su tako projektirani da je određeni pomak dozvoljen iz raznih razloga. Mehanička otpornost i stabilnost nije ugrožena, ali postoji šestogodišnji plan održavanja prema kojem će se obnoviti treći krak - poručio je.
'Prvi mi je glas da se produžuju rokovi plaćanja na 140 dana'
Upitan je li točno da su Grad i Holding prošli tjedan obavijestili poduzetnike da produžuju rokove plaćanja novčanih obveza sa 60 dana, koliko je propisano Zakonom, na 140 dana, Tomašević je istaknuo da mu je to prvi glas.
- Jasno smo rekli da je likvidnost otežana i u tom smislu smo digli kredit. Trenutno se radi analiza novčanih tokova od strane vanjske revizorske tvrtke koje plaćaju revizorski konzorciji banaka kako bi se utvrdili novčani tokovi Grada Zagreba i trgovačkih društava u vlasništvu Grada i kako bi se onda išlo u sustavno rješavanje financijskog problema. Prošli tjedan smo imali sastanak s ministrom Marićem. A ovo da se produžuje rok mi je prvi glas - rekao je gradonačelnik dodavši kako razgovaraju s dobavljačima i pokušavaju naći rješenje.
- Jasno je da nismo zadovoljni sa rokovima plaćanja koji su trenutno u tijeku, u tu svrhu smo dignuli kredit. No, problem je naslijeđen i treba ga riješiti tako da se dobije vrijeme za restrukturiranje, koje trebamo napraviti u Zagrebu i gradskim poduzećima - istaknuo je.