Višegodišnji sam pretplatnik Tele2 te smatram da sam prevaren. Imam pretplatu od 205 kuna mjesečno, no za rujan sam dobio račun od 550 kuna! Na računu se vide brojevi u Francuskoj koje nikad nisam zvao. Nakon žalbe su mi smanjili račun samo za 100 kuna. Što mogu napraviti kako bih dokazao da nisam kriv, pitao nas je čitatelj iz Kaštela.
U tvrtki Tele2 kažu kako je, prema njihovoj evidenciji, sve pozive napravio sam korisnik.
- Gospodinu smo umanjili račun za 100 kuna zato što mu je sa zakašnjenjem poslana obavijest da je dosegnuo dvostruko prekoračenje prosječne potrošnje - poručuju.
Tele2 tvrdi kako u obračunu nema pogreške, a Hrvoje Pavlović sumnja da su mu "nabili" račun
U Hrvatskoj agenciji za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) objasnili su nam kako u ovakvom slučaju korisnik mora uložiti pisani prigovor operateru u roku od trideset dana od dospijeća računa. Mora platiti dio računa koje ne osporava, a žaliti se na iznos koji smatra da mu je neopravdano naplaćen. Operater mu ne smije isključiti mobitel do pravomoćne odluke.
Ako nije zadovoljan odgovorom telekomunikacijske tvrtke, korisnik može uložiti pritužbu povjerenstvu za zaštitu potrošača pri svom operateru da on još jednom razmotri slučaj. Korisnik nakon svega može pokrenuti spor pri HAKOM-u, koji će kao posljednja instanca na temelju propisa i dokaza donijeti konačnu odluku.
Što se moglo dogoditi objašnjava nam sudski vještak za telekomunikacije Đuro Lubura.
- Moguće je klonirati SIM karticu čime 'kradljivac' može sa svog mobitela napraviti trošak drugome. Također postoje aplikacije koje djeluju kao virusi na računalima. Same počinju upravljati funkcijama mobitela pa i zvati brojeve za koje ni ne znamo - rekao nam je sudski vještak Đuro Lubura.
Vještak upozorava: pazite što instalirate na svoj smartphone!
Đuro Lubura, sudski vještak za telekomunikacije, savjetuje da najviše pazite na dopuštenja koja dajete aplikacijama na telefonu. Posebnu pažnju, dodaje, moraju obratiti korisnici Android telefona jer je njegov sustav kontrola aplikacija najmanje dobar.
Bez isključenja mobilne usluge
Uložite pisani prigovor operateru u roku od 30 dana od dospijeća računa te
platite samo dio računa koji ne osporavate. Operater zbog toga ne smije
obustaviti uslugu.
Na kraju se obratite HAKOM-u
Prvo probajte postići dogovor sa svojim operaterom. Ako to ne uspijete,
možete se obratiti Hrvatskoj agenciji za poštu i elektroničke
komunikacije, koja može odlučiti o sporu.