Telekomunikacijsku uslugu otkazao sam tjedan dana nakon aktivacije, odnosno početka korištenja jer nisam bio zadovoljan. No rekli su da sam zakasnio jer otkazni rok teče od dana ugovaranja, požalio se čitatelj.
Telefonski je 28. srpnja dogovorio uslugu s operaterom, a aktivirali su je mjesec dana kasnije. Nakon tjedan dana telefonski i e-mailom otkazao je ugovor i vratio opremu.
- Rekli su mi da imam pravo raskida ugovora u roku od 14 dana od njegova sklapanja, a ne od aktivacije. Kako sam mogao znati da će taj trio paket usluga kod mene fukcionirati dok ne probam? U razgovoru sa službom za korisnike rekli su mi da sam na vrijeme otkazao ugovor, no sad mi pismenim putem prijete penalima - ogorčen je čitatelj.
- Rok za otkaz ugovora sklopljenog na daljinu teče od dana kad je na svoju kućnu adresu dobio potvrdu o ugovoru dogovorenom telefonski. Operater mora moći dokazati da je korisnik potvrdu zaista primio, a u pravilu je to potvrdom o uručenoj preporučenoj pošiljci. Od toga datuma teče ugovorna obveza, kao i rok za raskid ugovora bez naknade od 14 dana, neovisno o tome što usluga nije na taj datum aktivirana, od tog trenutka teku prava i obveze korisnika i operatera - pojasnili su iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM). Dodali su da ako je čitatelj raskinuo ugovor u roku za raskid, operater raskid ne može ni s čim uvjetovati te su predložili da im se čitatelj javi pa će to ispitati i poduzeti korake u njihovoj nadležnosti.
Drugi čitatelj nam se požalio da opremu nakon raskida ugovora nije mogao sam vratiti, nego ju je morao poslati poštom. Iz HAKOM-a kažu da povrat opreme nije definiran propisima, nego ovisi o operateru.
U Optima telekomu opremu se mora vratiti poštom o vlastitom trošku. HT-a se oprema može vratiti na bilo koje prodajno mjesto ili se može dogovoriti da tehničar besplatno dođe po nju.
- Ako korisnik u roku od 14 dana raskida ugovor, organizirat ćemo dostavnu službu koja će doći po opremu. Može je poslati i poštom uz napomenu ‘Povrat opreme na trošak A1’. U poslovnicu se ne može vratiti. Rok za povrat je 10 dana od deaktivacije usluge, a tko je ne vrati, dobit će račun za nju - odgovorili su iz A1, bivšeg Vipneta.
Do ovakvih problema često dolazi pri promjeni operatera zbog povoljnije tarife. Kad stari operater vidi zahtjev za preuzimanje broja, obično se javi s puno boljom ponudom od prethodne. Korisnik se tad može i “cjenkati” pa proći još bolje. Ako ima živaca.