U Ministarstvu priznaju da je sektor prometa, uz turizam, jedan od najpogođenijih, no ističu da prema podacima kojima raspolažu prijevoz tereta nije značajno pao kao putnički.
Podsjećaju da je vlada od samog početka pandemije donijela niz mjera za pomoć teretnim prijevoznicima.
POGLEDAJTE VIDEO: Prosvjed vozača kamiona
"Neke od tih mjera su donesene i prije same pandemije, poput one o povratu trošarina za teretni prijevoz prema kojima su teretni prijevoznici, prema procjeni, ostvarili oko 240 milijuna kuna povrata. Takvu odluku nije donijela nijedna prethodna vlada", kažu u Ministarstvu.
Dodaju da su prilikom izrade zakonskih prijedloga i pravilnika vezanih uz teretni promet predstavnici Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika bili prisutni te su njihovi prijedlozi prihvaćeni u najvećoj mogućoj mjeri, kao i da su tijekom lockdowna teretni prijevoznici bili oslobođeni plaćanja dijela naknade za CEMT dozvole.
Tražene su mogućnosti otvaranja graničnih prijelaza za sve hrvatske prijevoznike
Pored toga, navode u Ministarstvu, odobreni su im značajni popusti za plaćanje autocesta u nadležnosti Hrvatskih autocesta.
Vezano za zahtjeve prosvjednika među kojima su oslobađanje od parafiskalnih nameta poput pristojbe za radiotelevizijsku pretplatu, naknade turističkim zajednicama te ukidanje obveznog članstva u komorama, iz Ministarstva naglašavaju kako to nije u njihovoj domeni.
Na najveći problem prijevoznika - uređenje prekograničnog prometa sa Slovenijom - odgovaraju da ograničenja nije donijela Hrvatska, već jednostrano Slovenija.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je, navodi se, u proteklom razdoblju održalo je niz sastanaka, kako s prethodnim, tako i s novim slovenskim ministrom prometa, gdje su tražene mogućnosti otvaranja graničnih prijelaza za sve hrvatske prijevoznike, ali do sada su jedino omogućene dozvole prijelaza za pojedine dijelove Hrvatske.
'Intencija jest da se kamionski promet odvija čim više na autocestama'
"Analizirajući današnje poruke pojedinih predstavnika teretnih prijevoznika, stječe se dojam kako je njihova intencija čim više koristiti malogranične prijelaze odnosno koristiti mrežu državnih, odnosno lokalnih cesta i time neizravno pridonositi ugrožavanju sigurnosti prometa i građana. To sigurno nije cilj koji želimo ostvariti. Naša intencija jest da se kamionski promet odvija čim više na autocestama, kako zbog veće sigurnosti tako i zbog zaštite naših građana koji žive uz državne ceste", ističe se u priopćenju.
Dodaje se da se pripremaju rješenja za unapređenje prohodnosti prometovanja na glavnim graničnim prijelazima te smanjenju čekanja teretnih vozila pri pregledu.
U Ministarstvu ističu i kako kako okupljanje prosvjednika svakako ne pridonosi trenutnoj epidemiološkoj situaciji, ne dovodeći u pitanje ostvarivanje prava na javni prosvjed.
Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika i Udruga Glas poduzetnika organizirali su u ponedjeljak ujutro prosvjed koji je sa 150 do 200 kamiona djelomično paralizirao zagrebačke prometnice.
Vozilo se usporeno uz ostalo na zagrebačkoj obilaznici, po Slavonskoj aveniji, u Dubravi, Branimirovoj ulici, Sesvetama itd.