Pripreme su trajale mjesecima. Djelatnici tvrtke Zagrebtrans morali su utvrditi trasu i stalno je provjeravati zbog sigurnosti ljudi i tereta. Morali su ishoditi dozvole od Zagreba, Rijeke, HAC-a, Autoceste Rijeka-Zagreb, ugovoriti osiguranja, reosiguranja... Sam utovar golemog transformatora trajao je osam sati. Sa specijalnim teretom velikih dimenzija stručni su timovi krenuli u ponedjeljak malo iza pola noći. Utovarili su ga u tvornici Končar Energetski transformatori u Zagrebu. Odredište mu je Luka Rijeka, odakle će ga kupac brodom prevesti u Južnoafričku Republiku. Razdaljinu od 165 kilometara prijeći će za 30-ak sati. Brizna kojom se kreću je oko pet kilometara na sat. Toliko je brz čovjek pri žustrom hodu. Istu razdaljinu biciklist bi prešao za 12 sati i 21 minutu, a automobilom za oko dva sata.
- Cijeli je teret dugačak 73 metra, širok je 5,28 a visok 4,55 metara. Ukupno je težak čak 415 tona, a sam transformator 500 MVA teži 230 tona. Razumljivo je da brzina ne može ni biti veća - rekao nam je u utorak Vlatko Kralj, djelatnik Zagrebtransa koji je sudjelovao u prijevozu specijalnog tereta.
- Takav pothvat zahtijeva mnoštvo detalja i veliku organizaciju. U pratnji sudjeluju tri policijske pratnje, dvije interne, jedno signalno vozilo autocesta te vozila s pratećim osobljem - dodao je Kralj. Transformator se nalazi na dvije prikolice sa 12 osovina koje vuku dva tegljača, a po potrebi i treći na uzbrdici. Predviđaju da će u utorak popodne stići na Grobnik, a odatle će ga prevesti za Luku Rijeka. Ondje ga očekuju u srijedu oko 9 sati. Istovar je manje zahtjevan, a prikolicu rastave i kamionima vrate kao teret.
Za prijevoza se zatvara svaki od 13 tunela na Autocesti Zagreb-Rijeka. Kroz tunele moraju proći sredinom kolnika. Posebni uvjeti prijevoza vrijede preko 24 vijadukta i dva mosta, koliko ih ima na A6. Preko njih prelazi samo kamion s teretom, a pratnja posebno. Ostali vozači u prometu imaju slobodnu traku za pretjecanje, no moraju biti posebno oprezni.
- Onomu tko ne poštuje upozorenja na cesti za vrijeme prijevoza specijalnog tereta pa skrivi prometnu nesreću i ošteti specijalni teret, bolje je da proda kuću jer će ga osiguranje i sudski goniti - kažu u Zagrebtransu kroz smijeh. O cijeni prijevoza nisu mogli govoriti jer je poslovna tajna. No od upućenijih stručnjaka za promet doznajemo da se prijevoz ovakvih tereta plaća stotinama tisuća eura.