Kad padne noć, udara žestok pljusak ili je gusta magla, piloti helikoptera moraju se pouzdati u instrumente i tehniku. S modernom kacigom kompanije Elbit sad mogu i u najgorim uvjetima raditi kao da je sunčani dan.
Čitav sustav pilotu odmah pokazuje nalazi li se u kakvoj opasnosti i priprema mu informacije ne bi li uspješno izveo manevar. U izraelskoj Haifi zrakoplovni odjel Elbita, jedne od najvećih privatnih tvrtki u vojnoj industriji, hrvatskoj je delegaciji prikazao sve takve mogućnosti pametne kacige zajedno s borbenim i navigacijskim sustavima.
Uz to, prikazali su i da održavaju te poboljšavaju zrakoplove zapadne i istočne proizvodnje, bez obzira na to je li riječ o MiG-u 21, F-16 ili F-35. U gradu Natanyi Hrvatima su prezentirali izraelske obrambene proizvode, kao što su komunikacijski sustav, napredni elektronički sustavi i cyber tehnologiju. Uspjeli su integrirati komunikacijski sustav kojim se u realnom vremenu može upravljati postrojbama, ali i pucati po neprijatelju.
Naime, vojnik samo treba označiti metu pa će je računalo analizirati. Osim njega, razvili su i mehanizam s kojim mogu na daljinu upravljati minobacačima. U svojem drugom pogonu u Karmelu prezentirali su i proizvode za avione F-16.
U Hrvatskoj žele graditi tvornicu streljiva: 800 radnih mjesta?
Što se tiče planova tih tvrtki, u Hrvatskoj žele ulagati u gradnju tvornice streljiva, a tu bi partner mogao biti HS Produkt. Planiraju i jačanje škola za pilote u Zemuniku. Kako bi proširili poslovanje, žele investirati u Zrakoplovni tehnički centar (ZTC) u Velikoj Gorici, a također se planira mogućnost otvaranja cyber security centra.
Suradnja s Elbitom otvara potencijal za novih 800 radnih mjesta i od tri do četiri milijarde kuna prihoda od izvoza.
- Oni kao tvrtka bit će jedna od ciljanih kompanija koje će Izrael unajmiti da podupire provedbu letačkih operacija u Hrvatskoj. Kako bi to osigurali, logičan sljedeći korak je da si oni pronađu odgovarajuću tvrtku partnera u Hrvatskoj - kaže zapovjednik 91. Zrakoplovne baze u Zagrebu i pukovnik Željko Ninić.
Kao što će vojnici i piloti osjetiti tehnološki napredak kad prijeđu s aviona istočne proizvodnje 2. generacije na avion 4. generacije zapadne proizvodnje, modernizacija čeka i tvrtke.
- Kontaktirali smo s HS Produktom, Zrakoplovnim tehničkim centrom (ZTC) i mnogim drugima te smo vrlo ozbiljni i podupiremo ovaj projekt. Bitno je napraviti ozbiljnu stvar, a ne žuriti, jer raspravljamo o stvarima na duge staze - kaže nam Adrian Zanescu, potpredsjednik Elbita.