Primjer kako hrvatsko školstvo može ići uz bok najrazvijenijim europskim školama je vrsarska Osnovna škola “Vladimira Nazora”, koja cijeli obrazovni proces provodi uz pomoć pametnih ploča.
U školi, naime, ima 16 razreda, pa tako i 16 pametnih ploča. Bez krede i spužve učenici ove škole rade već dvije godine, a profesori nemaju dnevnike rada. Ono što je još zanimljivo je činjenica da je upravo lokalna zajednica platila tu investiciju.
- U svim našim učionicama koristimo najsuvremenije interaktivne SMART ‘pametne ploče’ na kojima su instalirani svi elektronički udžbenici i na kojima učitelji zajedno sa svojim učenicima kreiraju najsuvremenije aplikativne sadržaje u nastavnim procesima. Ploče u vrijednosti od oko 600.000 kuna financirala je lokalna zajednica s kojom imamo dugogodišnju suradnju i sinergiju - kaže ravnatelj škole Esad Mujaković.
Viša razina informatike
Dodaje kako su jedina škola u državi u kojoj se sva nastava održava uz pomoć pametnih ploča. Mujaković je do 2006.godine bio učitelj informatike u pazinskoj školi, kad je to bio deficitarni kadar, te je predavao u čak sedam područnih škola u Istri taj predmet.
- Sjećam se da smo još prije 14 godina u pazinskoj školi ispisivali svjedodžbe za sve učenike ‘jednim klikom’ na računalu jer sam napravio program za to. Lokalna zajednica u Vrsaru htjela je učenike, ali i djelatnike podići na višu razinu informatičke pismenosti te opremiti školu u tom pravcu. Tako su svaka učionica, kabinet, zbornice, uredi i informatička učionica opremljeni računalima - objasnio je Mujaković.
Osnovna škola “Vladimira Nazora” ima 210 učenika. Profesori su prihvatili nove napredne tehnologije jer je to u interesu djece, a učenici obožavaju “pametne ploče”. To se najbolje vidi u razredu, jer kad učitelj ili nastavnik pita “tko će na ploču”, baš svi učenici dižu ruku.
- Svi udžbenici ozbiljnih izdavača imaju svoja elektronička izdanja te je na portalu Nikole Tesle dostupna većina školskoga materijala s kojim se služimo. Primjerice, ako se obrađuju Plitvička jezera, jednim ‘klikom’ nastava se upotpuni prigodnim videomaterijalom te postaje interesantna - rekao je ravnatelj.
Potvrda ovog načina rada u nastavnom procesu je što se zadnje dvije godine broj učenika koji odlaze na županijska, ali i državna natjecanja, tvrdi ravnatelj, povećao 200 posto.
- S druge strane, borimo se da djecu povučemo iz tog virtualnog svijeta te da ih okrenemo sportu, prirodi i zdravom načinu života. Naša škola je već nekoliko godina dio projekta ‘Najljepši školski vrtovi’, a imamo svoje masline i lavandu. Nisam za to da se djeca od prvog do četvrtog razreda osnovne škole ‘opskrbe’ tabletima - rekao je ravnatelj.
Gradivo im je zanimljivije
Na satu matematike učenik prvog razreda Roko Andričević spretno se služi pametnom pločom.
- Volim kad na toj ploči zbrajamo i oduzimamo te kad nam ploča kaže da smo ispravno riješili zadatak - rekao je Roko koji ni ne zna što je kreda i spužva. Isto misli i njegov vršnjak Mateo Maras koji pak na pametnoj ploči najviše voli učiti hrvatski jezik. Učiteljica razredne nastave Sanja Sabatti, koja 25 godina predaje, rekla je da se puno toga promijenilo.
- Kod kuće gotovo svi imaju računala i tablete pa je potreba za znanjem drugačija. Ovakvim načinom rada gradivo postaje zanimljivije i dostupnije, a sve se događa kroz igru. Učenikova pažnja i volja usmjereni su na zadatke koji se rješavaju - rekla nam je učiteljica.