Predstavnici Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, Radio Taxija, Eko taxija, Udruženja taksi obrtnika Dubrovnik, Udruge za promicanje auto taksi prijevoza – Radio Taksi Split i Udruge VG Taxi u petak su u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture predali više od 5000 primjeraka svojih primjedbi i prijedloga na nacrt prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.
- Primjedbe i prijedlozi rezultat su dugogodišnjeg iskustva, stručnih mišljenja i svih dosadašnjih napora u dvogodišnjoj borbi za osiguravanje jednakih uvjeta za pružanje usluga autotaksi prijevoza u Hrvatskoj te prevencije potencijalnih štetnih posljedica po hrvatski promet i turizam pogodovanjem stranoj tvrtki - poručili su taksisti.
Time su pokazali kako njihove stavove podupire i struka i kako je posebno važno da se ovim nacrtom prijedloga gradovima oduzima mogućnost kreiranja prometne politike koja pogoduje mjesnom turizmu, životu i javnom prijevozu. Zašto i u čijem interesu?, pitaju se.
Naglasili su kako već dvije godine pokušavaju na sve načine ukazati da tvrtka Uber krši zakone, neke presude su to već i potvrdile, ali kako kažu, umjesto kazne, Vlada im je odlučila pokloniti zakon po njihovoj mjeri, a na štetu građana, prije svega njihove sigurnosti.
- Ne možemo i nećemo prešutjeti da hrvatska Vlada pogoduje stranoj tvrtki tako što ne provodi postojeće zakone umjesto da zaštiti domaće taksiste i sigurnost građana. Neki dan smo svjedočili apsolutnom presedanu – Europski sud pravde presudio je da je Uber transportna kompanija, a ne digitalni servis. Pitam naše političare - hoćemo li mi stvarno ići protiv presude Europskog suda, protiv pravde? - poručio je Miletić.
POGLEDAJTE FOTOGALERIJU:
Miletić je još jednom podsjetio na doprinos obrtnika i malih poduzetnika hrvatskom gospodarstvu.
- Ovo je zadnja prilika da se spase taksisti, njihova egzistencija i obitelji, ali i funkcionalnost i sigurnost prometa, odnosno javnog prijevoza. Taksisti cijelo vrijeme poštuju sve zakone, plaćaju poreze, davanja, dozvole, licencije, što čini svotu od 150 milijuna kuna godišnje u državnom proračunu. Inzistiramo da se nacrt prijedloga zakona izmjeni, u najboljem interesu svih građana, taksista i države. Tražimo da Vlada i političari napokon krenu štiti interes nas obrtnika i malih poduzetnika jer ih desetljećima financiramo mi, a ne američki Uber registriran u Nizozemskoj - poručio je Božo Miletić, predsjednik Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori.
Oglasili su se i iz Ubera. Njihovu službenu izjavu prenosimo u cijelosti:
Načini na koje se ljudi kreću gradom mijenjaju se diljem svijeta zato pozdravljamo da je vlast prepoznala potrebu za regulativom koja će koristiti hrvatskim građanima, gradovima i gospodarstvu.
Uvođenje elektroničke aplikacije kao alternative zastarjelom taksimetru te prepoznavanje učinkovitosti GPS-a bitan je korak prema digitalnoj transformaciji hrvatskog društva jer pokazuje da razvoj slijedi smjernice Europske komisije i najbolje regulatorne prakse iz država EU-a.
Iako novim zakonom nije prihvaćen naš prijedlog, koji je u skladu s preporukama Europske komisije, smatramo da će reforma donijeti brojne dobrobiti hrvatskim građanima poput mogućnosti zapošljavanja, veći izbor na tržištu za korisnike usluga prijevoza, nižim cijenama i boljom kvalitetom.
Ovim putem, pozivamo sve građane da obave svoje demokratsko pravo te da putem sustava e-Savjetovanje komentiraju prijedlog zakona koji nastoji liberalizirati tržište autotaksi prijevoza.