Zrakoplov Cirrus 20 službe su pronašle na teško pristupačnom terenu, mehanički neispravan i dodatno uništen u požaru. Nitko od putnika nije preživio, a prema neslužbenim informacijama u avionu ih je bilo troje. Ni identitet ni uzrok smrti nisu poznate. Očevidom je utvrđeno tek da se radi o zrakoplovu nizozemskih registarskih oznaka.
POGLEDAJTE VIDEO: Svjedok zrakoplovne nesreće
- Bit će potrebna DNA analiza, jer stanje mjesta nesreće je takvo da se nije vizualno mogao utvrditi točan broj osoba - rekao je Danko Petrin, glavni zrakoplovni inspektor.
Nestanak Cessne iznova je povukao pitanje opasnosti leta za male zrakoplove na području Korduna. Zbog brojnih zrakoplovnih nesreća i poginulih ljudi to je područje prozvano i "kordunskim trokutom". Ondje se sudaraju dvije zračne mase, mediteranska i kontinentalna što stvara nepovoljne mikrouvjete za pilote manjih zrakoplova.
- Piloti su često nepripremljeni na mikroklimatske uvjete. Na tom se području sudaraju kontinentalna i mediteranska zračna masa, što uzrokuje vremenske neprilike. Kordun je izazovno područje za vojne pilote, pa se oni zaigraju - rekao je magistar aeronautike Josip Milošević prije nekoliko godina za Večernji list.
Naime, u pet nesreća od 2005. do 2010. srušilo se šest aviona i poginulo je šestero ljudi. U Budačkoj Rijeci se u rujnu 2010. srušila sportska letjelica s dva putnika, pri čemu su poginuli poljski državljani Andrej Domannsky (43) i Andrej Krakovjak (42). Ti Poljaci krenuli su iz Praga u Italiju. Dva zrakoplova su nastavila put iz Mađarske, no samo je jedan sletio na talijanski aerodrom Famo.
Samo dva dana prije ove nesreće pala su dva MIG-a 21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Nesreća je bila svega tridesetak kilometara južnije od Budačke Rijeke dok su vježbali gađanja na Vojnom poligonu Eugena Kvaternika kraj Slunja. Iskusni piloti Igor Trošelj i Marijan Kudlik uspjeli su se na vrijeme izbaciti iz svojih aviona te su lakše ozlijeđeni. Tada je teško stradala mještanka sela Latin kraj Plaškog Marija Klipa. Ona je u vrijeme nesreće brala krumpir te ju je pogodio dio zrakoplova.
Treća na području sličnom onom gdje smatraju da je sada nestala Cessna bila je 12. kolovoza 2005. godine. Tada su kraj Marovinske Lisine, sela nedaleko od Rakovice i Plitvičkih jezera, pale dvije superlake civilne letjelice marke 'virus 912' i 'zlin 142'. Poginulo je četvero mađarskih državljana.
Vremenske prilike su bile loše zbog guste magle. Samo dvije godine ranije pilot Matija Karaula morao je prisilno sletjeti lakim zrakoplovom Cessna 182 u Skakavcu kraj Karlovca. Avion je bio u vlasništvu Fakulteta prometnih znanosti.