Optuženi Zdravko Livaković nikada nije utjecao na mene da društvo na nekom natječaju ne sudjeluje ili da sudjeluje sa nekom "napumpanom" cijenom zbog koje sigurno neće proći natječaj, pa tako niti na natječaju za izgradnju ceste Zadar II - Gaženica. Mene to nikada nitko niti nije tražio, pa tako niti za ovaj natječaj i općenito mogu reći da je nelogično da bi se trudio, ispunjavao ili prikupljao brojnu dokumentaciju svjestan da Konstruktor d.d. neće proći na tom natječaju, svjedočio je na Županijskom sudu u Zagrebu na ponovljenom suđenju Božidaru Kalmeti i ostalima Željko Žderić, vlasnik danas propalog Kontruktora.
Ispitivali su ga o natječajima za izgradnju spojne ceste Zadar II - Gaženica kao i o natječaju za izgradnju Nove luke Gaženica.
- Imali smo zaključen sporazum sa Viaduktom i Hidroelektrom niskogradnjom da nastupamo zajednički na natječajima koji su se odnosili na izgradnju autocesta, no ovo konkretno nije bio natječaj za autocestu već za državnu cestu, pa je zapravo to bila odluka Viadukt d.d. da ne idu s nama na taj natječaj - kazao je dalje Žderić.
Dodao je da je on u svakom natječaju sudjelovao u prijedlogu cijene radova koja će se nuditi. Naime, Konstruktor je imao kalkulante koji bi mu predložili cijenu, a on je bio taj koji odlučuje hoće li se ponuditi kakav popust ili neće.
- Dakle, meni bi oni izložili neku konkretnu brojku do koje su došli, a onda sam ja mogao u odnosu na tu brojku reagirati. U svakom slučaju radila se procjena tko je konkurencija na natječaju, sudjeluju li stranci i koji bi cijenu oni mogli ponuditi. Općenito mogu reći da je svatko (Viadukt d.d. - op.a.) raspolagao svojim resursima i mogao je ponuditi onu cijenu koju je smatrao prihvatljivom. Ne sjećam se koliko je Viadukt d.d., s obzirom da su imali mnogo bliže resurse, bio u prednosti u formiranju cijene u odnosu na nas, ali mislim da se radilo o značajnoj prednosti - pojašnjavao je Žderić. Nije se više mogao sjetiti je li Konstruktor radio kakve radove na Luki Gaženica ni jesu li uopće sudjelovali na tom natječaju.
Rekao je i da uvjete natječaja određuje investitor, a nije se mogao sjetiti ni je na formiranje cijene Viadukta na natječaju za izgradnju spojne ceste Zadar II - Gaženica utjecalo to što je društvo imalo svoju tvornicu betonskih elemenata u Pojatnom,
- Ako je tražena i izgradnja takvih betonskih elemenata vjerojatno jest - rekao je svjedok.
Dodao je da se općenito nikada nismo javljali na natječaj znajući da će natječaj dobiti netko drugi.
Podsjećamo, prema optužnici, USKOK Kalmetu i ostale tereti da međusobno podijelili više od 15 milijuna kuna i 850.000 eura, koje su prema optužnici izvučene iz tvrtki za održavanje i izgradnju cesta. USKOK tvrdi i da je Kalmeta u toj priči imao imovinsku korist od 2, 6 milijuna kuna i 133.333 eura te da je Ministarstvo pomorstva i veza kojem je bio na čelu oštetio za 612.000 kuna koliko je Ministarstvo platilo Fimi mediji za promotivni film Prometna renesansa Hrvatske. Osim Kalmeti sudi se i Zdravku Livakoviću, Milivoju Mikuliću, Stjepku Bobanu, Damiru Kezeleu i Sandru Vukeliću.
Kalmeta je na optuženičku klupu ponovo sjeo lani u studenome nakon odluke Vrhovnog suda, koji je nepravomoćnu presudu djelom potvrdio, a djelom ukinuo. Ukinut je oslobađajući dio, zbog čega se sada ponovo sudi Kalmeti te njegovim suoptuženicima Zdravku Livakoviću, Milivoju Mikuliću, Stjepku Bobanu, Damiru Kezeleu i Sandru Vukeliću.
Mikulić, Boban i Kezele nepravomoćno su osuđeni zbog izvlačenja novca iz Viadukta, a Mikulić i Boban i zbog toga što je Viadukt preko jednog trgovačkog društva Bobanu sagradio kuću koja mu je oduzeta. Mikulić je nepravomoćno osuđen na tri godine zatvora, Boban na dvije, a Kezele na jedinstvenu kaznu od tri i pol godine zatvora. Oduzeta im je i nepripadajuća imovinska korist od oko tri milijuna kuna.
No Mikulić, Boban i Kezele su se žalili, a tu žalbu je 2022. usvojio Vrhovni sud. Ukinut je osuđujući dio u odnosu na njih, te oslobađajući u odnosu na Kalmetu. Vrhovni sud potvrdio je oslobađajuću presudu u odnosu na bivše šefove HAC-a Juricu Prskala i Marija Lovrinčevića.