To je to što me zanima!

Svi na svijetu su čuli za njega, ali ove detalje možda ne znate

Na današnji dan 1937. za javnost je otvoren most Golden Gate u San Franciscu. Vojska skoro nije dozvolila njegovu izgradnju, a prepoznatljivu narančastu boju dobio je slučajno
Vidi originalni članak

Golden Gate može podnijeti potres od 8 stupnjeva

Most Golden Gate nije neuništiv, ali izgrađen je tako da može izdržati potres jačine 8 stupnjeva po Richteru i udare vjetra od 144 kilometra na sat. Most je rijetko zatvoren zbog vremenskih uvjeta. Zapravo, više puta je promet na njemu bio obustavljen zbog prolaska moćnika nego zbog lošeg vremena.

Izgradnju mosta financirali su građani

Izgradnju mosta financirali su građani San Francisca iz posebnog fonda u koji su uplatili 35 milijuna dolara. Neki su bili spremni jamčiti svojim domovima, farmama i tvrtkama kako bi se most izgradio. Udio vladinog i državnog novca u izgradnji bio je zanemariv. Građanima San Francisca ulog se isplatio jer im je most omogućio odličnu povezanost i put za trgovinu, a i privlači brojne turiste.

Narančasta boja je temeljni premaz

Arhitekti su Golden Gate namjeravali obojati su sivu boju, no kada je stigao metal za most bio je premazan temeljnim premazom narančaste boje. To im se svidjelo i zaključili su da će most tako bolje izgledati pa su je ostavili. Most se redovito održava i premazuje novim slojevima boje kako bi uvijek bio u najboljem izdanju.

Svaka tri tjedna netko želi skočiti s mosta

Osim što je popularna turistička lokacija, most Golden Gate privlačan je i onima koji se žele ubiti. Otprilike svaka tri tjedna netko pokuša skočiti s mosta. Zbog toga je uvedeno 11 specijalnih telefona duž mosta koji su povezani sa savjetnicima kojima se potencijalni samoubojice mogu obratiti. 

Prvi dizajn izgledao kao klopka za miševe

Prvi dizajn za most iz 1921. je odbijen jer nije bi dovoljno elegantan za San Francisco. Uspoređivali su ga s kolopkom za miševe okrenutom naopako. Kako bi smislili prihvatljivo rješenje glavni inžinjer obratio se konkurentskoj tvrtci za konzultacije. Most kakav vidimo danas zajedno su osmislili Joseph Strauss, Irving Morroe i Charles Ellis. 

Truba za maglu jednom je trubila punih 15 dana

Starinsku trubu tehničar ručno pali samo kada se od magle iz naplatnih kućica ne vidi sjeverni toranj. Trube su jednistvene služile su i tome da navigiraju brodove kako se ne bi zaletjeli u most. U kolovozu 1992. bilo je toliko maglovito da su trube trubile punih 15 dana. 

Američka mornarica se protivila izgradnji mosta

Brodovi američke mornarice nalazili su se u Zaljevu San Francisco, zato je mornarica bila protiv izgradnje mosta jer bi u slučaju da se most sruši brodovi ostali zarobljeni. Na kraju su se ipak složili s izgradnjom, no nije im se sviđala planirana siva boja jer se teško uočava u magli pa su htjeli su da most bude obojan u žuto-crne crte.

Idi na 24sata

Komentari 86

  • lozinka11 27.05.2016.

    nisu naveli da...ekipa most boja non stop-bez prestanka...kad dođu do kraja, kreću ispočetka, jer im treba 4 godine da ga obojaju...a bojat ga moraju da bi ga sačuvali od soli i vlage

  • miko2312 27.05.2016.

    e ono idem se ubit ali prvo idem nazvat savjetnika hahaha, dali taj savjetnik pokusava da te odgovori od skoka ili ti govori najbolji nacin kako skociti haha

  • Cukrena 27.05.2016.

    Ma i Maslenički je takav...zatvara se samo kad bura opi*di..a to je rijetko..jednom do dvaput misečno..:))

Komentiraj...
Vidi sve komentare