Role su odlično prometalo, jedino na kojemu možeš piti i voziti, a da te za to ne mogu kazniti. Doduše, ja često padam sa njih navečer kad idem na pivo, a gotovo nikad ne padnem kad idem kući nakon pet piva, govori nam Osječanin Damir Mihalička zvani Miha (50).
Ovaj ljubitelj neobičnih prometala u svojoj kolekciji ima 30-ak različitih rola, četiri sjedeća i četiri ležeća bicikla koja je sam izradio. Čuva i četiri stara MZ motora i Fiata una kojeg vozi samo kad ide u trgovinu.
- Role su mi glavno, svakodnevno prometalo kojime idem na posao, ali i na rekreaciju ili u šetnju. Posljednjih godina strast su mi i ležeći bicikli. Svi misle da je to moja izmišljotina, no ležeć bic prvi je 1935. konstruirao Peugeot- govori Miha dodajući da je ležeći bicikl daleko lakše voziti nego sjedeći.
- Svaki ležeći bicikl prosječno stoji 1.500 eura. S putnim modelom često vozim i do 80-ak kilometara. Imam bisage za stvari i nakon tog puta nemam nikakvih bolova u leđima ili nogama kao kod običnog bicikla - kaže Mihalička dodajući da je ležeći bicikl sigurniji i na cesti.
- Svi vozači izbjegavaju te u širokom luku jer misle da si čudan - kroz smijeh govori ovaj operater u osječkom Zavodu za informatiku. Svaki par rola u njegovoj kolekciji ima različitu namjenu. Ima radničke, sa amortizerima, sa karbonskim frameom, za posao, role za izlazak koje su samo čizma, a kotači se stavljaju po potrebi, trkaće role Powerslide fitness racing. Par rola u njegovoj kolekciji u prosjeku koštaju oko 200 eura, ali ima i onih od 600.