To je to što me zanima!

"Svaki poduzetnički projekt zahtjeva dobru pripremu"

Donosimo vam intervju s Dijanom Pavković, poduzetnicom i vlasnicom poznatog restorana i uspješnog kongresnog centra Gastro Globus u Zagrebu
Vidi originalni članak

„Lako je tebi, ti imaš svoj posao,“ često možemo čuti. No, nakon puno dana provedenih u društvu poduzetnika koje smo susretali kroz nagradni natječaj Pametnom idejom do uspjeha, možemo reći da je poduzetnički život uistinu lijep, ali težak. Nije lako ovisiti sam o sebi, teško je nositi i teret obitelji zaposlenika koji rade za tebe. Svakog dana smišljati nove ideje, kročiti novim putevima od kojih su mnogi krivi, ali treba ih proći kako bi došli do onog pravog koji vodi ka uspjehu. A uspjeh je ono lijepo. Znati da si svojom idejom, poslovnom kreativnošću i sposobnostima stvorio iz ničega nešto.

Takvu priču podijelila je s nama i jedna žena poduzetnica. Dijana Pavković, poduzetnica i vlasnica restorana i kongresnog centra Gastro Globus, svoju poslovnu priču započela je 1999. godine, kada se s obitelji iz Njemačke vratila u Hrvatsku. Ugostiteljski posao obiteljska je povijest, pisana još od davne 1974. kada su imali ugostiteljski objekt u Berlinu. Potraga za novim ugostiteljskim objektom u Hrvatskoj završila je u starom Globusu iz kojega su godinama izgradili novi Gastro Globus. Veličina samog poslovnog prostora, kao i njegova povezanost s Kongresnim centrom pred ovu simpatičnu poduzetnicu stavio je novi izazov. 

„Svaki početak je težak, pa i naš nije bio bitno drugačiji. Iako smo imali kapital za investiciju preuređenja prostora, pred nama je bio niz izazova i pitanja – kako posložiti ponudu da bude atraktivna i konkurentna, kako odabrati osoblje, pridobiti nove klijente, objaviti da je stari Globus sada postao novi, Gastro Globus, jedno potpuno novo odredište u gradu Zagrebu,“ bez zadrške objašnjava Pavković.

Polako su uhodavali posao, živjeli ga dan i noć, bili zainteresirani, promatrali druge slične objekte i prostore u Hrvatskoj i inozemstvu. Od najboljih su usvajali znanja i iskustva, a od pogrešaka drugih razvijali su svoju prednost. 

„Najveće poteškoće imali smo u administrativnom području: gdje i kako pronaći određene dokumente, zakonske regulative… tada nije sve bilo dostupno internetom. Navikli smo da je u Njemačkoj sve nekako bilo lakše i dostupnije, organiziranije. Kako ja i danas znam reći: krenula je borba. Korak po korak sve je poprimalo svoj oblik,“ prisjeća se poduzetnica Dijana.

Globus je kao zagrebačko odredište bilo oduvijek poznato kao prostor za svadbene večere i sajamsko ugostiteljsko okupljalište. Pavkovići su u prvoj fazi nastavili poslovanje u tom smjeru, ali u novom ruhu i s novim smjernicama. Vrlo brzo dodali su uslugu kongresnog i korporativnog ugostiteljstva. „Sljedeća nova usluga bila je catering. Razvojem Hrvatske i ekspanzijom novih i stranih tvrtki uočili smo potražnju na tržištu i krenuli u ponovnu investiciju opreme za catering. U 2003. godini otvorila sam svoju agenciju za event management koja je nudila uslugu kompletne organizacije različitih manifestacija. Produkcijski i sadržajno, klijent je u Gastro Globusu mogao dobiti sve po sistemu „ključ u ruke“. Iz usluge svadbenih večeri nastala je i agencija za organizaciju vjenčanja, kao i sajam Dani vjenčanja koji je 2013. obilježio 10 godina postojanja,“ ponosno ističe Dijana, dodajući: „Ovaj slijed širenja usluga u Gastro Globusu zapravo potvrđuje da se u svakom slučaju treba uvijek orijentirati na korak naprijed i konstantno uvoditi promjene. Svaka promjena je uvijek zanimljiva i dobro došla,“ zaključuje poduzetnica.

Gastro Globus danas predstavlja tehnički suvremeni, moderan i funkcionalan prostor. U jednom trenutku može istovremeno primiti 2500 gostiju, dok s druge strane može organizirati poslovno i privatno druženje za 20 osoba. Spajanjem ili odvajanjem dvorana pruža se niz mogućnosti.

U poslovanju su uvijek moguće greške, no Dijana tvrdi da ih treba uočiti i bez dugog razmišljanja odmah otklanjati: „Često se greška ne može odmah savršeno ispraviti ali i prvi korak prema rješavanju pogreške na klijenta i posao djeluje pozitivno. Poraz se, u pravilu, ne smije dogoditi – moguća je samo velika greška čije promptno rješavanje, bez obzira koliko teška bila, donosi poboljšanje. Tu je vrlo važna fleksibilnost uprave. Želim reći da si nikad nismo dozvolili poraz.“, ponosno ističe vlasnica Gastro Globusa. 

Zamolili smo ju za savjet svima onima koji su tek na početku svog poduzetničkog puta. „Moj savjet je da svaki novi posao zahtijeva dobru pripremu. Prije svega treba smisliti koncept i razraditi poslovni plan sa svim komponentama. U slučaju da novi poduzetnik nema dovoljno saznanja i iskustva, treba se konzultirati sa stručnjacima iz područja koje mu je nepoznato.“ 

Poduzetnica Dijana inspiraciju i osobno nadahnuće pronalazi u svojim klijentima, njihovim zahtjevima i idejama: „Svaki takav novi zahtjev i ideja inspiriraju me za pronalaženje novog rješenja. Tako smo uvijek korak naprijed i ništa nas ne može iznenaditi. Važno je svako novo rješenje prenijeti i svojim suradnicima, kako bi oni na kraju izvršili posao i kako bi klijent bio zadovoljan, a to je, kako u našem, tako i u svakom poslu, najvažnije.“


Idi na 24sata

Komentari 1

  • Mustafa Aga 06.07.2014.

    Korak po korak sve je poprimalo svoj oblik,“ prisjeća se poduzetnica Dijana.Slazem se da do uspeha retko dolazi preko noci...Mukotrpan rad i odricanja, jesu oprobani recept za uspeh...

Komentiraj...
Vidi sve komentare