To je to što me zanima!

Sutra će u brodogradilište Viktor Lenac stići brod LNG CROATIA, s radom na Krku počinje 2021.

Budući plutajući terminal na Krku, brod za uplinjavanje naziva LNG Croatia, sutra stiže u Rijeku, u brodogradilište Viktor Lenac, gdje će biti na završnim ispitivanjima do kraja studenog. Stigao je iz Kine.
Vidi originalni članak

Još je malo potrebno velikom LNG brodu naziva LNG CROATIA da dođe do Rijeke,  iz Kine, gdje je iz broda Golar Viking za prijevoz ukapljenog prirodnog plina, pretvoren u budući plutajući LNG terminal na Krku. Kako doznajemo, na vezu u riječkom brodogradilištu će biti od sutra, kad uplovi, do kraja studenog, kad bi trebao preseliti na svoje konačno odredište, U Omišalj. Tamo će raditi kao FSRU brod za uplinjavanje, preko kojeg će se ukapljeni, tekući plin vraćati u plinovito stanje, i dalje teći prema Europi. 

Kako neslužbeno doznajemo, zbog pandemije korona virusa neće biti nikakve svečanosti povodom uplovljavanja FSRU-a u Rijeku. Brod će prvo stići sutra u "Viktor Lenac" gdje će napravljena biti dodatna završna ispitivanja. Početkom prosinca se očekuje početak aktivnosti odnosno puštanje terminala u probni rad na Krku, kako bi terminal s radom počeo 1. siječnja 2021 godine. 

PROJEKT Kapaciteti LNG terminala na Krku puni, plin će pojeftiniti?

Nekadašnji tanker ima kapacitet od 140 tisuća kubika plina

LNG terminal će se sastojati od plutajućeg terminala, odnosno FSRU broda, te kopnenog dijela s pristaništem i cijevima kojima će terminal biti povezan s plinskom mrežom. Na samome brodu LNG CROATIA smješteni su tankovi za skladištenje ukapljenog plina i postrojenje za njegovo ponovno uplinjavanje. Ukapljeni plin će tankerima dolaziti na Krk, tankeri će pristajati uz plutajući terminal - brod, na kojem će se tekući plin vraćati u plinovito stanje. Za naredne tri godine je zakupljen sav kapacitet terminala od 2,6 milijardi kubika plina godišnje. 

Ukupna cijena terminala iznosi nešto više od 230 milijuna eura, od čega je 101 milijun bespovratnih sredstava EU, a još će sto milijuna biti osigurano iz proračuna. Preostalih 30 milijuna osigurat će državne tvrtke HEP i Plinacro. Najveći dio troška odnosio se upravo na nabavku FSRU broda koji je nabavljen od tvrtke Golar. To je nekadašnji tanker za prijevoz plina, kapaciteta 140 tisuća kubika, koji je u šangajskom brodogradilištu konvertiran u brod za regasifikaciju odnosno u plutajući terminal. 

Prema ranijim izjavama ministra Tomislava Ćorića, terminal bi u narednih pet godina trebao imati prihode veće od 100 milijuna eura te vlasnicima - HEP-u i Plinacru, omogućiti pristojnu zaradu. Terminal bi trebao povećati i našu energetsku opskrbu, ali i voditi k nižim cijenama plina, najavljeno je. 

 

Idi na 24sata

Komentari 15

  • NitkoNikić 12.10.2020.

    Ni to više nismo u stanju napraviti, nego placamo kinezima opremanje broda da bi kupovali skuplji plin od amera. Bravo vlada

  • Vito1 12.10.2020.

    Golar Viking - 41.41529 N / 17.80412 E položaj plovila prije 7 minuta. Izgrađen prije 15 godina i sad je pod zastavom Maršalskih otoka. U luku stiže 13. listopada u 8:00 sati. Duljine 280 m i širine 43 m. LNG Croatia LLC zaprimio je tri ponude u postupku nabave za „Plutajuću jedinicu za skladištenje i ponovno podmazivanje (FSRU) uz pružanje usluga rada i održavanja FSRU“. Ovisno o ishodu otvorene sezone (obavezna rezervacija kapaciteta), koja će se zatvoriti 20. prosinca 2018. i usvajanja pozitivne odluke o ulaganju, rok isporuke za FSRU bit će u razdoblju od 30. rujna 2020. do 30. listopada 2020, kako bi se kako bi LNG terminal bio potpuno operativan do 1. siječnja 2021. Odabrano plovilo FSRU ima kapacitet skladištenja LNG-a od 140 000 m3, s nominalnim kapacitetom za ponovnu obradu LNG-a od 300 000 m3 prirodnog plina na sat, što daje godišnji kapacitet od 2,6 milijardi m3 plina, što je u skladu s tehničkim kapacitetom prijenosa plina sustav Republike Hrvatske.

  • 12.10.2020.

    Čini se preskupo za plutajući LNG ali kod nas je uvijek sve preskupo u javnoj nabavci . i JOŠ IZ kINE. A upravo SAD toliko inzistirao na gradnji LNG-a. Ali ajde neka se i taj projekt privede kraju.

Komentiraj...
Vidi sve komentare