Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Predrag Šustar najavio je mogućnost jednogodišnje odgode eksperimentalnog uvođenja kurikularne reforme u 48 osnovnih i 12 srednjih škola, koje je planirano za 2016./2017. godinu.
Rekao je to u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju.
- Sviđa mi se što su sami kolege iz Ekspertne radne skupine zaključili kako, ako ne uspijemo sve kvalitetno pripremiti navrijeme, možemo eksperimentalnu fazu prolongirati za godinu dana. Reći ću otvoreno: sad je najvažnije da javna rasprava "našpana" ljude na pravi način, da se što više uključe u javno savjetovanje - kazao je ministar i dodao da će sve teći po planu ako su u pitanju male korekcije, ali ako treba nešto dubinski mijenjati pričekat će još godinu dana.
Jokić: Bez političke volje, konsenzusa i suradnje reformu treba ukinuti
S druge strane, voditelj kurikularne reforme dr. Boris Jokić ističe da su učitelji i članovi akademske zajednice, koji su radili na reformi, dokumente izradili u skladu s planom i na vrijeme.
– Kroz proces stručne i javne rasprave važno je da se dokumenti dorade i poboljšaju. Za eksperimentalno uvođenje koje slijedi potrebna je jasna i snažna politička volja i konsenzus dionika vezanih za reformu te visoka razina operativnosti i suradnje. Ako toga nema, reformu ne da treba odgoditi, nego je treba prekinuti – rekao je Jokić za Večernji list.
MZOS: Cjelovita kurikularna reforma nastavlja se prema predviđenom planu
Cjelovita kurikularna reforma nastavlja se prema predviđenom planu, a taj je projekt od iznimnog nacionalnog interesa o čemu su u više navrata javno govorili i prvi potpredsjednik Vlade RH Tomislav Karamarko i Ministar znanosti obrazovanja i sporta Predrag Šustar, ističe se u četvrtak u priopćenju Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS).
"Ova je reforma iznad svih partikularnih interesa i politika te je stoga nužna široka javna rasprava koja je upravo u tijeku, a čija je jedina i konačna namjera postizanje nacionalnog konsenzusa oko sadržaja reforme", ističe MZOS u priopćenju objavljenom nakon napisa u medijima da će reforma biti odgođena za godinu dana.
Početak eksperimentalne primjene MZOS planira za školsku godinu 2016./2017., pod pretpostavkom da se kroz javnu raspravu pokaže kako kurikularni dokumenti ne trebaju dublje i značajnije izmjene. "Međutim ako komentari, primjedbe i prijedlozi stručne i zainteresirane javnosti pokažu da su potrebne značajnije promjene dokumenata, tada treba ostaviti otvorenom mogućnost pomicanja eksperimentalne primjene najdalje na školsku godinu 2017./2018.", objašnjavaju iz MZOS-a.
S ovakvim su se pristupom u razgovorima s predstavnicima MZOS-a složili i članovi Ekspertne radne skupine koji će aktivno sudjelovati u evaluaciji pristiglih prijedloga, napominju iz MZOS-a- te ističu da "takav pristup nipošto ne podrazumijeva ili implicira zaustavljanje reforme na bilo koji način".
Ministarstvo stoga poziva i potiče stručnu, a potom i zainteresiranu javnost, da se aktivno uključi raspravu o kurikularnim dokumentima kako bi ti dokumenti, u konačnici, bili što kvalitetniji i bolji.
"Suprotstavljena i argumentima potkrijepljena promišljanja, primjedbe i prijedlozi stručnjaka i zainteresirane javnosti poželjna su ako pridonose kvaliteti rasprave i kvaliteti kurikularnih dokumenata što nam je, u konačnici, svima zajednički cilj", poručuju iz Ministarstva.