To je to što me zanima!

Sudski vještak: Rekao sam im da pripaze na osovinu

HŽ nije htio slušati stručnjaka za vlak. Vatroslav Grubišić radio je analizu nagibnih vlakova kakve je kupila Hrvatske. Pri brzinama je pucala osovina
Vidi originalni članak

Nadam se da nije puknula osovina vlaka jer sam upravu HŽ-a o problemima s osovinama nagibnih vlakova upozoravao još od 2004. godine. Ako pukne osovina, vlak izlijeće iz tračnica, rekao je čuvši za tragediju Vatroslav Grubišić. On je umirovljeni njemački sudski vještak za velike željezničke nesreće i suradnik u njemačkom Institutu Fraunhofer. Surađivao je s njemačkim i domaćim stručnjacima pri kupnji nagibnih vlakova VT 612. Proizvođač Bombardier konstruirao je 200 takvih vlakova. Hrvati su kupili osam, a ostatak su kupili Nijemci. Grubišić je radio analizu toga vlaka i ustanovio da mu puca osovina. Zatim je zaključio kako zbog velike brzine i nagiba upravo svim nagibnim vlakovima, bez obzira na seriju, puca osovina. Na to je upozorio njemačke i hrvatske kolege. Nijemci su odmah zamijenili osovinu 15 posto debljom i tako otpornijom na opterećenja te su izbjegli nesreće i iskakanja vlakova iz tračnica.
- Ne znam što su Hrvati učinili. Još sam nekoliko puta najvaljivao da će biti tragedije ako ništa ne učine, ali ne znam jesu li me poslušali - rekao je Grubišić. Dodao je kako bi svaki nagibni vlak trebalo ultrazvučno pregledati nakon prijeđenih 30.000 kilometara i ustanoviti ima li oštećenja. Posljednji je put s djelatnicima Hrvatskih željeznica o tom problemu razgovarao 2006. godine.
- Rekao sam im za potrebu ultrazvučne kontrole, kao i na to da bez toga vlakovi ne smiju voziti maksimalnom brzinom niti se koristiti nagibom. Nakon toga mi se nitko iz HŽ-a nikad više nije javio niti je zatražio moj savjet - kazao je Vatroslav Grubišić. U Hrvatskim željeznicama odlučno odbacuju sve tvrdnje o opasnosti osovina.
- Tip vlakova kojima pucaju osovine u Njemačkoj nije isti tip vlakova koje imamo u Hrvatskoj, tako da njegova upozorenja nemaju nikakve veze s nama, ustvrdila je glasnogovornica HŽ-a Vlatka Škorić.

BRZI VLAK ZA UGODNO PUTOVANJE
Nagibni vlak VT 612 može postići maksimalnu brzinu od 180 km/h. Ima mnogo elektronike i senzora te mogućnost osampostotnog nagiba. Konstruiran je da putnicima omogući sigurno i brzo putovanje.

DIREKTORI U HŽ-u POKRALI MILIJUNE I SAKRILI IH NA OFF SHORE RAČUNIMA
Bivšeg direktora HŽ-a Davorina Kobaka te Biserku Robić i Andriju Sarića, bivše direktore Agita, tvrtke kćeri HŽ-a, USKOK sumnjiči da su na temelju fiktivnih faktura putem računa četiriju off shore tvrtki u inozemstvu ukrali više od 20 milijuna kuna iz HŽ-a. Osumnjičeni su u jednomjesečnom pritvoru, a sutkinja im je omogućila da se brane sa slobode ako plate pola milijuna kuna jamčevine. Nitko još ništa nije platio. Kobak je još početkom godine javno odbacio optužbe o malverzacijama rekavši da “medijski napadi” služe kako bi se skrenula pozornost s “nekih drugih problema” u HŽ-u.
Hrvatske željeznice u međuvremenu su odlučile dignuti kredit od oko 200 milijuna kuna. Tvrde kako će taj novac uložiti u infrastrukturu i projekte, no izvori bliski HŽ-u rekli su kako će tvrtka novac iskoristiti za pokrivanje minusa nastalih pronevjerom.

Idi na 24sata

Komentari 25

  • JerkoKC 26.07.2009.

    Mi imamo sve \"stručnjake \"sa kupljenom diplomom u Doboju,pa zašto bi oni slušali jednog priznatog stručnjaka.

  • ri619ej 25.07.2009.

    Bili nagibni ili drugačiji u cijeloj priči nije bitno. Ljudi su nastradali a nitko neće odgovarati. To je naša stvarnost. Ako nam uđe MMF možda nas riješe silnih menadžera u HŽ-u. Njihovi bonusi na plaće za \"dobro poslovanje\" bi dobro došli posrnulom gospodarstvu.

  • kivanus9 25.07.2009.

    koji stručnjak, pa sanader i kalmeta su veći stručnjaci, nego neki koji 20 godina radi na testiranjima vlakova, kalmeta ima moto \"kupi kaj drugi neće, zaradi mnogo, a ako se kaj desi već ćemo to nekako zataškati\" to je realnost zato ih treba kazniti zatvor 40 godina za smrt nedužnih ljudi, sućut obitelji poginulih

Komentiraj...
Vidi sve komentare