Ovo je nezapamćena katastrofa u našim marinama. Najveću štetu, koju smo dosada imali, bila je 2012. kad je na suhom vezu u marini Punat izgorjelo i nagorjelo 20 jahti, kaže nam sudski vještak za brodogradnju i yacht consulting Siniša Bacalja.
POGLEDAJTE VIDEO:
Uživo je u subotu uvečer gledao katastrofu u kojoj je, u marini u Kaštel Gomilici, izgorjelo pet te nagorjelo još 18 brodova.
- Požar je krenuo s mula gdje su najveći i najskuplji brodovi. Prema onome što sam vidio, samo dvije najbolje jahte vrijede oko 30 milijuna kuna. Ukupna šteta je viša, no detalji će biti poznati tek nakon očevida, kad se dozna popis plovila. Naime, dva broda su potonula - kazao je Bacalja.
Ne čudi ga što se požar brzo širio jer je razmak između vezanih brodova svega pola metra u prosjeku. Jedan se i odvezao pa je plutao i širio požar na druge. Bacalja hvali vatrogasce koji su akcijom spriječili puno veću štetu koja je mogla nastati.
- Za očekivati je da će se nakon ovog napraviti analize sigurnosti u marinama. Ne bih se čudio da dobijemo i nove smjernice jer smo imali situaciju da vatrogasna vozila nisu mogla blizu gorućih brodova. Naravno da postoje hidranti, no što ako trebaju gasiti pjenom? - pita se Bacalja.
Naknada štete i sve detaljne procjene uslijedit će nakon službenog potvrđivanja uzroka požara. Vlasnici oštećenih plovila pokušat će se naplatiti od vlasnika tj. njegove osiguravajuće tvrtke.
- Treba naglasiti da svi brodovi u marini moraju imati kasko. Osiguranje ima i sama marina. Problem je što su štete iz odgovornosti limitirane. Pitanje je koliko je on visok i hoće li moći pokriti svu štetu - kaže Bacalja.
Inače, cijene brodova rapidno padaju ovisno o njihovoj starosti pa tu leži problem u odnosu onog kako izgledaju i kad su počeli ploviti.