Za smrt 20-godišnje dubrovačke studentice Ivane Obad, koja je prije 13 godina poginula u fatalnoj prometnoj nesreći na autocesti Zagreb-Rijeka pokraj Bosiljeva, Županijski sud u Zagrebu Marinu Čolaku (38) je dao 6 godina zatvora, a Daliboru Opačku (45) pet. Presuda je nepravomoćna.
Prepratit će ih u Remetinec odmah.
Dugogodišnje suđenje, koje se ponavljalo čak tri puta nakon što je protiv Čolaka i Opačka podignuta optužnica 2012. godine, je dokaz tromosti hrvatskog pravosuđa u kojoj obitelji tragično poginulih moraju više od desetljeća čekati na pravomoćni pravorijek.
Naime, nakon što je Visoki kazneni sud ukinuo prvostupanjsku presudu iz lipnja 2021. godine iz procesnih razloga nakon žalbi Čolakove obrane i tužiteljstva kojom je automobilist Čolak osuđen na dvije godine zatvora, a Opačak oslobođen krivnje, u ožujku ove godine počelo je novo suđenje za prometnu nesreću iz 2010. godine.
Kako stoji u optužnici, Čolak se 5. studenog 2010. u 12:20 Ferrarijem, u kojem je suvozačica bila Ivana Obad, se kretao autocestom A6 iz smjera Zagreba prema Rijeci lijevim prometnim trakom brzinom od 181.5 kilometara na sat, dok se Opačak kretao desnim trakom u svojem Nissanu 350 brzinom od 205.3 kilometra na sat. Tužiteljstvo tvrdi da je Čolak započeo prelazak iz lijevog u desni prometni trak, a da se nije uvjerio kako to može učiniti bez opasnosti za druge sudionike u prometu.
Opačak je započeo kočiti, ali nije mogao smanjiti brzinu na vrijeme pa su se automobili okrznuli. Nissan je prednjim lijevim kotačem dotaknuo stražnji desni kotač Ferrarija, nakon čega je taj dodir destabilizirao Ferrari, koji se počeo nekontrolirano kretati te je sletio desno izvan kolnika. Automobil se prevrnuo i zapalio, pri čemu je poginula suvozačica Ivana Obad.
Podsjetimo, Čolak je u ranijem suđenju iznoseći obranu rekao da do prometne nesreće ne bi došlo da je Opačak držao potrebni razmak.
- Ne mogu prihvatiti da netko tko je, poput mene, jedva ostao živ bude kriv za nesreću - kazao je tada Čolak.
Opačak je u svojoj obrani rekao da se neposredno prije nesreće svojim Nissanom kretao desnim trakom, dok se Čolak, kako kaže, kretao lijevom stranom.
- Odjednom sam primijetio da je Čolakov Ferrari ispred mene. Micao sam se udesno i stiskao kočnicu. Pomislio sam da će se Čolak odvesti na travnati dio, no auto mu se prepriječio, udario u rubnik, odletio u trak i eksplodirao. Žao mi je što se sve ovo dogodilo - prepričao je Opačak u svojoj obrani.