Proučio sam dobro cijeli slučaj i izgledna su mi samo dva scenarija. Ili je stavio tempomat, zaspao i prekasno se probudio ili je tipkao na mobitel i nije stigao odreagirati, rekao nam je to prometni stručnjak Željko Marušić.
- Nije problem je li spavao deset sati prije nego kako mu se akumulirao umor. Naši vozač nerijetko rade više poslova da bi si priskrbili neka normalna primanja. Posljedica je premor i umor koji su neprijatelji broj jedan na cestama - pojašnjava Marušić. Isključuje mogućnost otkazivanja kočnica ili zakočenja tempomata na kamionu.
POGLEDAJTE VIDEO:
- Da je vozač posumnjao na probleme s kočnicom ili tempomatom što je praktički nemoguće, trebao je to rješavati ostatkom autoceste odnosno na zaustavnoj traci, a ne s tegljačem skrenuti na odmaralište gdje se mogu očekivati ljudi, pogotovo djeca - rekao je.
Pojasnio je i zbog čega isključuje mogućnost kvara kočnica i tempomata.
- Kamioni su napravljeni tako da su uvijek zakočeni, da biste ga pokrenuli morate ga otkočiti. Mogućnost da kočenje otkaže je jednaka onoj da lift propadne. Što se tempomata tiče, on se isključi čim dotaknete kočnicu - rekao je. Uvjeren je kako je u ovom slučaju kod vozača došlo do tzv. ‘blackouta’.
- Morao je doživjeti blackout ili zbog alkohola ili mobitela jer jedino tada ne bi ni na što reagirao. Uletjeti s velikom vrzinom s 40 tona treba vam 500 metara da se zaustavite. Najgori neprijatelj vozačima na cesti je san. On je gori od tipkanja na mobitel, a od mobitela je pak gori alkohol - zaključio je.
Podsjetimo, vozač je u petak velikom brzinom skrenuo u odmaralište na autocesti A3 između čvorova Novska i Okučani. Nije kočio i udario je u ljude na odmaralištu. Pritom su poginule dvije djevojčice od 14 godina, a teško su ozlijeđene dvije mlade žene. Vozaču je u subotu određen istražni zatvor u kojem će biti 30 dana.
Iako je vozač isprva rekao da su mu kočnice otkazale, očevid je potvrdio da su bile ispravne. Alkotest je pokazao da nije bio pod utjecajem u trenutku nesreće.
Od posljednjeg 'tegljača smrti' prošlo 13 godina
Dvije majke i dvoje djece posljednje što su vidjeli bila su svjetla automobila u tunelu Ledenik 2006. godine. Tada je na kolonu punom brzinom naletio tegljač kojim je upravljao Miljenko Stričak (37).
Ovo je jedina hrvatska nesreća koja se imalo može usporediti s tragedijom od prije tri dana na odmaralištu u Novskoj. Sud ga je 2008. osudio na osam i pol godina zatvora. Prometnim je vještačenjem bilo utvrđeno da je Stričak, ne poštujući prometne znakove, u tunel uletio brzinom od 120 kilometara na sat, te da je poslao SMS poruka dvije minute prije nesreće. Na mjestu nesreće nije bilo tragova kočenja. Zbog brzine i dopisivanja u trenu su ugašenja četiri života 28. srpnja 2006. točno u 12,30 sati. (