To je to što me zanima!

Stručnjak o poljskom autobusu strave: 'Vozač je dvije sekunde izgubio koncentraciju, i eto'

Vozači voze jako dugo i premoreni su zato što je u Europi manjak vozača, govori nam prometni stručnjak i napominje da je projektant trebao predvidjeti da bi nešto moglo poći po zlu na tom mjestu i pojačati ogradu
Vidi originalni članak

Uzrok je jasan, vozaču je pala koncentracija, nije to kao kad čovjek zaspi, to je mikrosan. Dovoljno je da izgubite koncentraciju na dvije sekunde i sletite s ceste, komentirao je prometni stručnjak Goran Husinec izlijetanje poljskog autobusa s autoceste pri čemu je poginulo 12 ljudi, a još 32 je ozlijeđeno.

POGLEDAJTE VIDEO: Stručnjak o busu strave

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- U Europi je manjak vozača, tko zna koliko su ti vozači vozili prije ove rute. Vozači voze jako dugo, premoreni su, imaju i godina. Dovoljno je da u 40 godina koliko vozi zaklopi oči jednom na dvije sekunde i zlo se dogodi - kaže Husinec. 

Dodaje da je najveća nesreća da je sletio baš tamo gdje je kanal, odnosno kanalni zid, jedna od najopasnijih prepreka u cestovnom prometu.

POGINULO IH JE 12 Ovo je bio plan puta nesretnih Poljaka: U Međugorje su trebali stići u 13 sati. Čekao ih je ručak

- U toj situaciji vozilo koje je nagnuto udara u čvrstu betonsku podlogu. Sasvim sigurno nisu svi putnici bili vezani jer da su bili vezani, barem ovi u srednjem i stražnjem dijelu autobusa, ne bi zadobili tako teške ozljede - kazao je stalni sudski vještak za promet. Otkriva kako se prva tri reda iza vozača, u žargonu nazivaju "streljana", jer ljudi koji sjede na tim sjedalima u frontalnim sudarima autobusa obično najteže prolaze.

GOTOV JE OČEVID Poznati su detalje nesreće na A4: Vozač je izgubio kontrolu, probio ogradu i sletio s ceste

Smatra i da je zaštitna ograda na tom mjestu gdje se nalazi kanal, trebala biti jača.

- Projektant je trebao o tome voditi računa jer vozač može pogriješiti, ali konstruktor bi to trebao predvidjeti i postaviti jaču ogradu na mjestima gdje su takvi opasni objekti uz cestu poput nadvožnjaka, kanala, zidova... Kao u Murphyjevu zakonu, ako nešto može poći krivo, poći će krivo. Da su sletjeli s ceste sto metara prije ili sto metara dalje vjerojatno ne bi posljedice bile ovako teške - pojašnjava Husinec. 

Idi na 24sata

Komentari 76

  • ISEKI 08.08.2022.

    Neznam koliko vozača je bilo u autobusu ali obično su po dva šofera, taj put od Varšave do Međugorja iznosi oko 1600 kilometara što je totalno neizvodljivo s dva šofera jedino ako prenoće negdje usput, znači trebao im je i treći, dali je bio ili nije ja to neznam, ali zato mogu samo jedno pretpostaviti da ako su bila dva, da je onda preopterećenje i umor u pitanju, isto kao s onim autobusom koji je vozio na Kosovo pa se kod Slavonskog Broda slupao, razdaljina je iznosila 1800 kilometara a bila su samo dva šofera u autobusu

  • tutek! 08.08.2022.

    Projektant je trebao predvidjeti da će vozač zaspati pa da mu postavi jastuke pokraj ceste? Mislim da je tu zakon zakazao kod kontrole vozača. Dva su vozača ali... Nekako sumnjam da su se redovito mijenjali kako zakon propisuje.

  • tutek! 08.08.2022.

    Ako su dva vozača, dakle imaju vremena za odmor, i po zakonu se moraju mijenjati svaka dva sata a oni se dogovore: daj ti vozi 5 sati u komadu pa ću onda ja da li je u pitanju manjak ljudi ili neodgovornost?

Komentiraj...
Vidi sve komentare