Nažalost ovakve nesreće su učestale, samo u posljednje dvije godine u hrvatskoj su zabilježena tri takva incidenta. Posljednji nam je u sjećanju slučaj iz Like kada je pala Cessna prilikom čega je poginulo nekoliko ljudi, ispričao je u razgovoru za Večernji list zrakoplovni stručnjak i analitičar Alen Šćuric.
On se osvrnuo na današnju zrakoplovnu nesreću u Zračnoj luci Pula gdje je u padu ultralake sportske letjelice poginulo dvoje stranih državljana. Nesreća se dogodila oko podneva kada je avion marke Virus Pipistrel pao prilikom polijetanja.
POGLEDAJTE VIDEO:
- Riječ je o ultralakoj sportskoj letjelici slovenskog proizvođača Pipistrel koji je zaista izgradio respektabilno ime i zaista firma ima dobar rejting u sektoru malih zrakoplova. Uzroka mogu biti dva u ovom slučaju. Ili je zakazala tehnika ili je stvar ljudskog faktora. Teško je spekulirati što bi u ovome trenutku moglo biti uzrok, to će utvrditi istraga. Naime, to su vrlo male letjelice koje su i tehnički i u svakom smislu slabije. Da dočaram, malo jači vjetar od 10 bofora u velikom avionu se neće niti osjetiti, a malome može itekako izazvati probleme - pojasnio je stručnjak.
Dodaje i kako u slučaju da je riječ o tehničkom kvaru to povlači velik broj pitanja i probleme za proizvođača koji bi u tom slučaju možda morao biti primoran prizemljiti cijelu flotu. Ne isključuje se niti mogućnost ljudske greške.
- Važno je shvatiti da, nažalost, tim letjelicama ne upravljaju profesionalni piloti, nego ljudi koji su na puno jednostavniji način stekli svoju licencu, a često brojni niti ne lete često pa su i puno manje iskusni. Usto, taj je avion puno nesigurniji i podložniji i klimatskim i svim drugim uvjetima te ga nije jednostavno upravljati - ističe Šćuric.
Dodao je kako nema odgovornosti zračne luke s obzirom na to da se nesreća dogodila prilikom polijetanja.