A1 je objavio kako je sigurnosni incident povezan s jednom od baza korisničkih podataka. Potencijalno su kompromitirani podaci manje od 10 posto A1 korisnika, ime i prezime, adresa, OIB i broj telefona, objavio je A1.
Dodali su kako informacije o bankovnim karticama i računima nisu kompromitirane jer nisu dostupne u navedenoj bazi podataka u kojoj je bio sigurnosni incident.
Lucijan Carić, informatički stručnjak za RTL.hr kaže kako u svakom slučaju brojke pogođenih korisnika nisu male.
"Možda su to bili posebni podaci za posebnu vrstu usluga, ali sve je to špekuliranje trenutno", navodi.
Tvrdi kako se ovakve stvari događaju i najboljima te kako je očito riječ o nekoj vrsti provale i odljevu podataka. Dakako, na nelegalan i nepredviđen način. Pojašnjava dalje kako je problem nastao jer se radi o povezanim podacima, onim osobnim jer svaki ovaj podatak - ime i prezime, broj, adresa i OIB ne vrijedi pojedinačno. U konačnici, korisnici sada ne mogu napraviti apsolutno ništa, zaključuje.
"Odljev podataka ne mogu vratiti", rekao je pa naveo kako se ne zna kako će se ti podaci sada koristiti, a nije poznato i jesu li ranije kompromitirani. "Sve ovo zajedno nije opravdanje jer takve su kompanije dužne štititi dane podatke. Postoje i europski propisi koji im to nalažu", pojašnjava.
Naveo je i kako, iako ne znamo što se točno dogodilo, postoje dva scenarija, a to je tehničko-tehnološki problem na kojem svi nerijetko padaju ili onaj ozbiljniji, sigurnosno strukturni. Ipak, zaključuje, i dalje su to sve špekulacije.
Govoreći o trenutnom problemu po korisnike kaže kako je jedina utjeha da korišteni podaci i nisu tajni jer recimo do telefonskog broja lako se dođe, a što se tiče preostalih oni su ograničeno tajni. Dakako, to ne znači da A1 nije iznevjerio korisnike jer, kako zaključuje Carić, nije dobro da ste povjerili podatke nekom kod koga očekujete da budu tajni, a da se onda dogodi ovakva situacija.
"Desilo se i nije dobro, no jedino šo sada mogu napraviti je naučiti iz svojih grešaka", zaključio je.