Broj smrtnih slučajeva na moru je i dalje velik, pa ljudi nemaju razloga opuštati se, upozorio je pomoćnik ministra mora za sigurnost plovidbe Siniša Orlić.
POGLEDAJTE VIDEO: Gliserom usmrtio dječaka
U sudaru jet skija i glisera u nedjelju je na Kornatu vozač (40) jet skija teško ozlijedio nogu. Kraj otoka Žuta gliser, koji je vukao napuhanac i kojim je upravljao mladić (20), prešao je 18. srpnja preko glave dječaka iz Nizozemske (14) i usmrtio ga. Najnoviji slučaj dogodio se u Rovinju u ponedjeljak poslijepodne kada je mladi Nijemac (26) smrtno stradao nakon što je na njega naletio gliser kojim je upravljao 60-godišnji Nijemac.
Nemaju znanja ni iskustva
- Najveći je problem u neiskustvu. Većina ljudi koji unajmljuju gliser ili jet ski ili njima prije nisu upravljali ili su upravljali vrlo rijetko. Nedostaju im znanje i iskustvo. Dovoljno je položiti B kategoriju za voditelja brodice i možete upravljati plovilima do 30 bruto tona, znači i 15-metarskom jedrilicom - kaže iskusni sudski vještak za promet Goran Husinec.
Upozorava kako je za tu dozvolu dovoljno položiti samo teorijski dio te da se dozvola može dobiti bez ijednog sata plovidbe.
- Definitivno bi te ispite trebalo postrožiti te uvesti i praktičnu nastavu, recimo do 20-ak sati. Ne samo o tome kako upravljati plovilima nego i o ponašanju na moru - zaključuje Husinec.
Lani je poginulo 28 ljudi
Lani je, rekao je Siniša Orlić, na moru bilo oko 700 nesreća, poginulo je 28, a spašeno je više od 1000 ljudi. Ove godine je 55 posto manje akcija spašavanja, ali je i zabilježeno 65 posto prometa u odnosu na 2019.
- Naša zemlja je El Dorado za kršenje prometnih propisa. Stranci se ponašaju labavije nego u svojim zemljama zato što to mogu jer nema kontrola, vozite koliko hoćete - kaže prometni stručnjak Željko Marušić, koji smatra kako treba mijenjati prometnu kulturu.
U jučer organiziranoj akciji “Sigurna plovidba 2020.” upozorilo se građane da Jadransko more zna biti i opasno.
Glisiranje na udaljenosti manjoj od 300 metara od obale strogo je zabranjeno. Za prekršitelje koji riskiraju da ozlijede kupače propisana je kazna u rasponu od 3000 kuna pa do 15.000 kuna.
Da bi se moglo upravljati plovilom do 30 bruto tona, a to uključuje i 15-metarsku jedrilicu, dovoljno je položiti tek teoriju i može se odmah na more.
Kupači bi radi vlastite sigurnosti trebali paziti da se ne upuštaju u plivanje izvan ograđenog prostora, a nikako na udaljenosti većoj od 150 metara od obale.