Konzultant za trgovinu Drago Munjiza, Krešimir Sever iz Nezavisnih hrvatskih sindikata i Mirko Budimir, dopredsjednik HUP - Udruge trgovine komentirali su ovogodišnju blagdansku potrošnju koja ruši sve rekorde. Unatoč inflaciji, rastu cijena, pogotovo onih hrane procjenjuje se da će u maloprodaji premašiti 3,3 milijarde eura. To je za oko 130 milijuna eura više nego lani.
- Znači, uobičajena stvar. Takav rast postoji u Hrvatskoj, a i u ostalim zemljama EU-a već desetak godina - rekao je Munjiza za HRT.
Dodao je i kako se za poklone među ostalim kupuju knjige te da se preko internetskih platformi kupuje jako puno tehničkih poklona, a Krešimir Sever nadovezao se i rekao da ljudi u načelu kupuju podjednako kao i godinu prije, ali da to drastično više plaćaju posebice hranu.
- Posebno zadnjih nekoliko godina, hrana je drastično poskupjela. Ljudi čak pritisnu na jednoj strani, štede na jednoj, zato da bi mogli na drugoj nešto napraviti. A poslije toga dobar dio ljudi skapava jer je ovdje otišlo više od onoga što si mogu priuštiti - naglasio je Sever dodavši kako smo do te mjere izišli iz samog smisla adventa da se sve okrenulo u potrošnju.
Mirko Budimir rekao je da se svake godine potrošači sve racionalnije ponašaju i nastoje za svoj novac dobiti što više. Potrošnju je podijelio u tri grupe. U prvoj grupi je hrana, roba široke potrošnje, gdje je za blagdane veća potrošnja, ali ne značajno. Druga grupa su proizvodi prigodne impulzivne kupnje - pokloni koje kupujemo prijateljima, ali i stvari koje na sniženjima kupujemo za sebe. I potrošnja u tom segmentu raste, kao i potrošnja na restorane i turizam u trećem segmentu.
Budimir je rekao i da se u razvijenijim zemljama više troši na putovanja, ugostiteljske usluge, dok u siromašnijim zemljama više troše na hranu i impulzivne poklone manje vrijednosti.