To je to što me zanima!

Stručnjaci o F-16: Mogli smo i trebali uraditi bolje, a ne brzati

Ivan Selak, umirovljeni vojni pilot, istaknuo je da je Izrael Hrvatskoj već 1997. nudio MiG-ove na nivou generacije 4, te da smo tada prihvatili tu ponudu, sada ne bismo odlučivali na brzinu
Vidi originalni članak

Hrvatska će kupiti izraelske rabljene bojne zrakoplove F-16, odlučio je državni vrh u Banskim dvorima u utorak. U užem izboru bili su i novi, ali skuplji, švedski Gripeni. 

NAJPOVOLJNIJA PONUDA Vijeće je odlučilo: Hrvatska će kupiti avione F-16 od Izraela

Odluku o nabavi eskadrile od 12 aviona analizirali su umirovljeni vojni pilot Ivan Selak, vojni analitičar i stručnjak za sigurnost Marinko Ogorec te vojni analitičar i urednik portala Obris Igor Tabak u HRT-ovoj emisiji U mreži prvog. 

Marinko Ogorec istaknuo je kako će se tek vidjeti jesu li izabrani najbolji zrakoplovi. Dodao je da je dobro što se državni vrh počeo brinuti o Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu koje je 20 godina bilo zanemarivano, a da je u nabavi presudna bila cijena. 

RH KUPUJE AVIONE Ivan Selak: Izraelci su izraubali zrakoplove koje nam sada nude

- Pokazuje se da smo previše bogati da bi kupovali jeftino. A možda je prijelaz na novu tehnologiju bolji i lakši na već iskušanim avionima - kazao je Ogorec. 

Igor Tabak složio se da će vrijeme pokazati je li nabava izraelskih aviona dobra stvar ili ne. 

- Dosad se o cijelom postupku nabavke zrakoplova čulo jako malo. Ne baratamo ni cijenom ni ostalim detaljima ovog opsežnog paketa. Ima puno stvari koje utječu na cijenu, a tu je i strateški paket odnosa - objasnio je Tabak te dodao da će se sve znati kada Hrvatska preuzme avione i počne ih koristiti. 

NIŽA CIJENA Hrvatska kupuje 12 aviona koji će koštati 500 milijuna dolara?

- Obzirom na ritam korištenja tih aviona, postoji razlog za sumnje. Procjene koje počnu s 15 godina, a završe na 30 i više godina mogu biti problem (kao što je bilo i s MiG-ovima). Suočimo se s činjenicom da su avioni F-16 stari i da oni generalno idu van, i njihovo uspoređivanje s novim avionima koji su za klasu moderniji, jako je teško - objasnio je. 

Ivan Selak rekao je kako nije zadovoljan zahtjevima koje je Hrvatska postavila ponuđačima, jer su u neravnopravni položaj stavljeni stari i novi avioni. 

DANAS SE SASTAJE VIJEĆE Hoće li hrvatskim nebom letjeti borbeni avioni stari 25 godina?

- Prema mojim saznanjima mislim da smo trebali i mogli uraditi bolje. Nakon 20 godina sustavnog zanemarivanja borbene komponente zrakoplovstva odluku smo donijeli na brzinu - rekao je, no naglasio da je "odluka o zadržavanju strateške komponente HRZ-a fantastična". 

Selak je, komentirajući cijene ponuda, upitao je li možda bolje da se za 500 milijuna dolara nabavilo osam zrakoplova direktno od SAD-a koji ima avione stare 10-15 godina, a kasnije flotu nadopuniti. No, istaknuo je da je izraelsko zrakoplovstvo "najbolje na svijetu" te da su te avione koristili kako treba.  

12 KOMADA ZA 500 MILIJUNA $ Ipak Izraelci? Hrvatsko nebo čuvat će rabljeni avioni F-16

Selak je dodao kako su nam Izraelci 1997.-1998. nudili "potpuno upgradeane" MiG-ove 21 na nivou generacije 4. 

- Da smo tad počeli, danas ne bi donosili hitne odluke - rekao je. 

 

Idi na 24sata

Komentari 133

  • Vrac666 28.03.2018.

    Židovi dokazali da su najbolji trgovci na svijetu! Muda nam pod bubrege uvalili

  • lobotomija 28.03.2018.

    Ovi komentari oko broja aviona koje "moramo"imati - eskadrila od 12 aviona.A koliko smo to aviona imali do sada i to koliko godina?I koliko su bili operativni?Kako je u palnu,prvo cemo dobiti 2 komada F16 pa onda opet nesto i 2020 zadnje komade.Znaci da slijedecih 2 godine nemamo komplet eskadrilu.

  • SamoJedanPoljubac 28.03.2018.

    Skupila se SAAB bojna.Sugovornike ste sigurno onako "slucajno" odabrali,jel da.Zao mi je za Selaka sto se tako jeftino prodao SAAB-u.Samo iz tog razloga on laze.Zna Selak jako dobro sto OKB MiG kaze za zivotni vijek MiG-a 21 : 30 godina i tocka,nema dalje.Jel tako Ivane?Sto su ono inzenjeri tog istog biroa rekli kad su na poziv dosli na pregled MiG-ova koje smo htjeli remontirati??Rekli su NJET i ti to jako dobro znas,bio si tamo.Da smo mi sto god modernizirali tih godina u Izraelu rezultat bi bio isti -30 godina resursa i nema dalje.Ocekivao sam plakanja SAAB-ovaca i nije se dugo trebalo cekati na to.

Komentiraj...
Vidi sve komentare