U predizbornom spotu HNS-a poslovni čovjek sjedi u kafiću i čita londonski Financial Times. Od londonskog lista nisu tražili odobrenje pa bi se to moglo smatrati neovlaštenim korištenjem zaštićenog žiga. Postavlja se pitanje je li upravo ovaj list u predizbornom spotu korišten namjerno ili slučajno. Za “narodnjake” u ovom slučaju ništa nije sporno.
- Čovjek je sjedio u kafiću i čitao Financial Times. Pitali smo ga za koga će glasati, a kad je rekao za HNS, predložili smo mu da snimimo spot, na što je pristao - ispričao je HNS-ov Boris Blažeković. U stranci ne strahuju ni od moguće tužbe koju bi protiv njih mogao podnijeti ugledni londonski list Financial Times.
- Jedino bi mi od Financial Timesa mogli tražiti malo novca za reklamu - rekao je Blažeković. Stručnjaci za intelektualno vlasništvo smatraju da je u ovom slučaju riječ o “fer” korištenju proizvoda koji je u svakodnevnom optjecaju. Ako je riječ o statistu koji ciljano drži Financial Times u ruci, moglo bi se govoriti o neovlaštenom korištenju zaštićenog žiga, smatraju stručnjaci za intelktualno vlasništvo. No, napominju da taj slučaj otpada ako je spot snimljen dokumentarno, odnosno na način na koji su to pojasnili u HNS-u. Stručnjaci su uvjereni i kako je vjerojatnost da Financial Timesa tuži HNS mala.
SLUČAJ PREPRAVLJANJA DRESA NIKE KOVAČA
Sličnom slučaju neovlaštenoga korištenja žiga svjedočili smo na predizbornim plakatima Hrvatske demokratske zajednice (HDZ), na kojima se u dresu hrvatske reprezentacije pojavljuje kapetan Niko Kovač. U prvoj varijanti na dresu su bili vidljivi grb Hrvatskoga nogometnog saveza i Nikeov logo.
Samo nekoliko dana poslije dres je prepravljen i na njemu više nema ni grba ni loga. Nike nije želio komentirati cijeli slučaj, a izostala je i tužba s obje strane.