Danas se planira podizanje još jednog dihela konstrukcije stonskog mosta. Most gradi grčka tvrtka Avaxx uz pomoć velike dizalice i radnika iz Brodosplita.
UŽIVO IZ STONA:
- Most Ston je objekt koji je u sklopu četvrte trase i nadilazi postojeći stonski kanal. Most je dugačak 460 metara. Trenutno su u tijeku radovi na čeličnoj konstrukciji gorenjg ustroja mosta - rekao je Ivo Musura iz tvrtke Avaxx.
- Što se tiče daljnih radova, ovo je drugi segment od ukupno šest koji se trebaju podignuti nakon završetka današnjeg dizanja ovog segmenta dizalica prelazi na drugu stranu stonskog kanala. Plan je da svih šest segmenata bude spojeno do kraja ožujka - rekao je Musura.
Najveći problem će biti kod podizanja centralne konstrukcije koju će dvije dizalice morati simultano dizati.
Most iznad stonskog zaljeva spaja sve tunela duga više od 1200 metara, ima pet tupova, 2 upornjaka i visok je 40 metara. Najzahtjevniji je dio pristupnih cesta koje vode do pelješkog mosta.
- Prema planu Brodosplit je trebao početi s montažom početkom travnja prošle godine, ali je transport i montaža zbog kašnjenja Avaxa na radovima donjeg ustroja prebačen za početak kolovoza, pa tek kad se vidjelo da ni tada Avax ne stiže, montaža je odgođena za dalje. U ljetnim mjesecima montaža je jednostavnija, vremenske prilike su prihvatljivije, dani su duži i osiguravaju nam dvosmjenski rad te bi tada montaža bila brža, a u konačnici za Brodosplit i jeftinija.
Segmenti mosta Ston izrađeni su i čekali su na transport u Brodosplitu duže od pola godine, dakle još od lipnja mogli su biti transportirani na gradilište, jer je prijevoz baržom bio osiguran. Ali gradilište nije bilo spremno za prihvat segmenata jer je grčki AVAX debelo kasnio s radovima - rekao nam je Josip Jurišić iz Brodosplita.